Allt som händer runt Elon Musks X (tidigare Twitter)

Hahaha, omg…

https://mastodon.macstories.net/users/johnvoorhees/statuses/109796014198006878/activity

Twitter tar kål på sig själv :blush:

Ja den var kul :rofl:

Verkar tydligen gå sådär att länka från Mastodon då :blush:

Testa denna istället :blush:

Gissar det var denna?

Den funkade.

1 gillning

Blir bara bättre och bättre. Snart vinstdrivande? :slight_smile:

Från sajten:
image

Twitter Blue-användare i USA kan nu orera mer med hela 4000 tecken.

Förändringarna på Twitter har avlöst varandra sedan Elon Musk tog befälet över plattformen. Twitter Blue är betalfunktionen som har varit något oklar under den senaste tiden. Men nu ser en av fördelarna ut att vara att Twitter Blue användarna kan ta ut svängarna med 4000 tecken. Alla tecken kommer inte att synas, istället är det en “visa mer” knapp som visar all text.

Men istället för skärmdumpade textstycken eller trådade inlägg kommer det här vara en trevlig funktion som gör att vi kan ta del av längre texter på plattformen. Men det är endast för Twitter Blue-användare i USA. För alla andra är det fortfarande 280 tecken som gäller.

more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more words more… https://t.co/0mcFJ1wwZK

— Twitter (@Twitter) February 8, 2023

Na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na na

— DC (@DCComics) February 9, 2023

Källa: Twitter

Vad skall man säga....

Herregud. Även om vi tänker oss att några av källorna överdriver lite är det som en mardröm att läsa. Överdriver de inte är det som arbetsplatsen i helvetet.

1 gillning

Det är bedrövligt

1 gillning

Som vilket amerikanskt bolag som helst.

Nja, det vet jag inte om jag håller med om. Även om jag har begränsad erfarenhet från USA bolag, men varit anställd av ett där jag hade bra insyn i hur Sverige och Europatoppen hade det

.Dels jämför ju dessa medarbetare läget nu med något som var tidigare och dels ser man i en hel del forskning(som inte är tydlig eller säker för att påstå vad jag påstår men som ger ett underlag) något annat.

Sorry, amerikanskt bolag i USA. :slight_smile:
I övriga världen måste såklart amerikanska bolag följa lokala lagar. Jag är rätt nöjd att jag bor i Sverige och var anställd av ett amerikanskt bolag. :wink:

I USA kan man bete sig hur som helst.

Man kan, men gör man verkligen det? Det är trots allt inte min bild. Det är annorlunda än i Sverige, det är ofta sämre men inte Musk-Twitterdåligt? Bara från den här artikel kan man ju se att de jämför med ett tillstånd tidigare som var något annat.

Musk-Twitterdåligt är kanske en ny nivå? Men ja, det är rätt (riktigt) kassa förhållanden på andra sidan pölen enligt min erfarenhet efter 30 år i branschen. Gäller både USA och Kanada.

1 gillning
1 gillning

Man måste skratta..:rofl:. Vilken jättebebis han är.

2 gillningar

Okej…

1 gillning