Allt som händer runt Elon Musk

Calculating Zach Galifianakis GIF by filmeditor

Jag hade 200% plus å¨Netflix också men har fortfarande 150% plus så det är lugnt. Men totalt har mitt innehav gått ner snart 10% på en vecka men jag ligger bra till ändå.

Jo så är det ju, jag har pyttsat in lite då och då och har inget behov av dessa pengar de närmsta 5 åren. Det är väl de som plockar ut pengarna när det är nergång som är förlorarna.

Ingen aning. :man_shrugging:

Inte i Europa iaf, godkänns aldrig här med bara ett system.

Musk får det såklart godkänt i oblast of America med nuvarande president. :joy:

2 gillningar

Det tråkiga är att om den rasar med säg 90% från nu så krävs en uppgång på 900% för att komma tillbaka till samma nivå som nu. Då kan man behöva vara långsiktig.

1 gillning

Det är ju bara att hoppas nedgången håller i sig. Dels för att gre Musk en örfil han sent ska glömma, dels signalera till andra stenrika och aktiva företagare att hålla sig borta från politik.

7 gillningar

Allt hänger på om du hämtar hem en vinst du är nöjd med eller paniksäljer.

Men när det gäller Tesla så är det inte bara försäljning av bilar och eventuell recession i USA utan en Musk som är politiskt i hela världen

Tippar på 10 procent ned idag

Har inga Tesla. :joy:

1 gillning

Indirekt har du i alla AP fonder :wink:

Räknar man så då är jag säkert släkt med kungen också. :joy::joy:

3 gillningar

Grattis :wink:

Har Gardell varit uppe här?

1 gillning

Bananrepubliken USA.

3 gillningar

95% ned så värderas den väl på ett ungefär som en vanlig biltillverkare :man_shrugging:t2:

Gardell var ute redan i Januari och var skeptisk till framförallt den amerikanska börsen.

2 gillningar

Exakt. Han tar väl bort hela ”övervärderingen”. Sedan är ju Gardell lurig på gränsen till farlig då han mycket väl kan tänka att de sjunker inte mer än 50 % men det gäller att först prata med aktien ala 95 % och sedan gå in och köpa vid 50 % ned.

Nu ser jag inte riktigt det i Tesla då han gillar att ta stora positioner och sedan gärna stycka eller öka värdet på annat sätt. Så kanske har han rätt här?

3 gillningar

Helt otroligt och verkligen bananrepublik

1 gillning

Instämmer i ditt tänk. Jag har mycket svårt att se Gardell ta en position i Tesla.

Buffet har inga aktier i Tesla vad jag förstår. Minskat kraftigt i Apple med

1 gillning

Själva anledningen till bojkotten är väl just ”everything he stands for”

1 gillning