Allt som händer runt Elon Musk

Haha ja, Trump kanske. :smile:

Twitter kan nog köpas till halva priset om man går vidare. Om nu någon skulle vara intresserad, lite tveksam på det.

Quinn said Musk’s information requests on spam accounts were not “reasonable” and would not be accepted by the court. “He can’t use unreasonable information requests to create a pretext to claim a violation,” he said.

John Coffee, a professor of law at Columbia University, said: “Musk is on very weak legal grounds. Twitter appears to have given him access to just about everything to satisfy his desire to know the percentage of bots among its users.”

2 gillningar

”När man raljerar på fyllan med polarna om att man ska köpa något dyrt man inte behöver. Och sen vaknar upp dan efter och har lagt ett bud.”

3 gillningar

Händer allt för ofta

Jag vaknade upp en lördag och insåg att jag hade köpt en biljett till London. Hon är min hustru nu..:sunglasses:. Då hade vi träffats ett par gånger och haft lite sporadisk kontakt. Men en fredag, en pub med kollegor, några styrketårar, en bärbar dator med inbyggt sim-kort(mkt avancerat då) så blev det som det blev..:sweat_smile:. Och tur var väl det..:+1:. Kanske inte lika dyrt som Twitter, men ibland känns det så..:joy:. Men betydligt bättre än Twitter i alla fall..:heart:

4 gillningar

Lite utanför ämnet men pinsamt att det fortfarande inte finns i någon dator från Apple (förutom iPad).

1 gillning

Det låter ju som ett lyckat fylleköp även om det säkert kan ha varit lite nervöst när man inser vad man gjort.

Inernettips om att inte köpa modelltåg på fyllan:

3 gillningar

Vaknade bakfull i min studentlya av grandoft. När jag väl öppnade ögonen så stod där mycket riktigt en stor jäkla gran. Än i dag vet jag inte hur.

Elon är tokig.

Skapar man meme av sig själv är man illa ute.

1 gillning

Ja. Elon har gått från att vara en visionär som man ändå gillat till att vara en människa med för mycket pengar och långt ifrån verkligheten.

Från sajten:
image

Twitters styrelseordförande är säker på att de kommer vinna.

Allt sedan Elon Musk bestämde sig för att köpa Twitter för 44 miljarder dollar har det sipprat fram missnöje från entreprenören. Han har bland annat ifrågasatt hur många fake-konton som finns på Twitter. Det (och säkert en del annat) ledde till att han nyligen försökte dra sig ur köpet.

Nu kontrar Twitter. Styrelseordförande Bret Taylor skriver på sitt twitterkonto:

Twitters ordf stämmer Musk

Alltså, “vi kommer sätta hårt mot hårt och vi är säkra på att vi kommer vinna den juridiska kampen” .

Det är bara att ta fram popcornskålen och hänga med. Detta kan bli en lång och dyr föreställning.

Via: Taylors Tweet & The Verge.

1 gillning

Hoppas den live-sänds som depp/heard.

Musk har "för mycket" pengar. Då kan man råka göra sådana här tokiga saker. De som har för stora arméer kan råka...

Musk uppträder inte alls stabilt just nu. Jag har inget emot ett man säljer av sina Bitcoin, men det var inte länge sedan det lät annorlunda.

2 gillningar

Av olika bakfylleångestar undrar jag om inte Musk har satt ett ointagligt världsrekord..:sunglasses:

2 gillningar

Från sajten:
image

Twitter har under det senaste testat en funktion där det ska gå att redigare tweets.

Istället för att behöva dra tillbaka ett inlägg på twitter på grund av felstavning ska det framöver bli möjligt att redigera inläggen. Det kommer att synas att inlägget är redigerad. Det kommer gå att redigera tweeten upp till 30 minuter efter det postats och bara en visst antal gånger kommer det gå att redigera tweeten.

hello

this is a test to make sure the edit button works, we’ll let you know how it goes

— Twitter Blue (@TwitterBlue) September 29, 2022

Det presenterades på kontot Twitter Blue och nu fick vi informationen från Twitter Dev att Twitter API v2 rullar ut metadata för redigerade tweets. Funktionen för att redigare tweets är än så länge enbart tillgängligt i Kanada, Australien och Nya Zeeland. USA kommer få funktionen inom kort. Funktionen är tillgängligt för betalande Twitter Blue kunder. En funktion som inte finns i stora delar av världen. Så när och om vi i Sverige kommer få ta del av den här funktionen återstår att se.

Edit Tweet is rolling out! And with that, edited Tweet metadata is now available on the Twitter API v2 so that you can begin to retrieve edited Tweets and the associated history and fields.https://t.co/RHVB83emI6

— Twitter Dev (@TwitterDev) October 3, 2022