“What we're seeing is unprecedented in that you have these actors who are not really public officials gaining access to the most sensitive data in government,” says Don Moynihan, a professor of public policy at the University of Michigan. “We really have very little eyes on what's going on. Congress has no ability to really intervene and monitor what's happening because these aren't really accountable public officials. So this feels like a hostile takeover of the machinery of governments by the richest man in the world.”
Lyssnade på denna i morse. Skrämmande med Musk.
Snart kommer ju myndigheter börja veva mot varandra.
Nämen.., sårad Musk... ingen som vill finnas på plattformen längre. Det var ju oväntat....
Kanada
Bojkottar amerikanska märken
Amerikansk myndighet flyttar sin officiella kommunikation till X – bara X.
Ola Andersson säger det bäst.
Korruptionen sprider sig, rätt skrämmande
Jag blev först upprörd när jag läste ditt inlägg men undrar nu om det inte är en icke-nyhet. NTSB flyttar inte sin kommunikationskanal gentemot media:
Man kan se NTSB:s presskonferenser (via Youtube) och större uppdateringar om utredningar på deras hemsida. E-post är ett ineffektivt sätt att meddela tidskritisk information till media om presskonferenser och mindre uppdateringar i en situation med två samtidiga olyckor som just nu genererat ett enormt mediaintresse. Till anhöriga och vittnen har man varit tydlig på presskonferenserna att hänvisa till de epostadresser de använder för dessa ändamål. Deras officiella informationskanaler har inte ändrats.
Lite 90-tal att meddela kritisk information via e-post.
Men varför?
Varför? Tycker det är 100% in character och något vi har sett även tidigare från honom. Han är med i MAGA-laget nu och då är det så man gör.
Noterar att Omni inte länkar till tweeten, vilket de normalt alltid gör.
Misskreditera traditionella medier och framhäva X som guds gåva?
Din fråga kanske var retoriskt?.
Han gör en Trump bara.
Utöver en del medvetna val, typ misskreditera traditionella medier, funderar jag på om han nu är så djupt nere i kaninhålet att han tror på det han skriver?
Tror inte ens han har en aning om vad han skriver. Det bara går ut, utan filter. Som den narcissist han är.
Det börjar nästan påminna om när en rock/pop-stjärna bränner ut sig.
Kanske var det som hände när högerarmen åkte upp i luften också
Ja förmodligen.