Allt om World of Warcraft Dragonflight

:pray:t2::pray:t2::pray:t2:

Lite försenade. Men här är vinnaren!

1 gillning

Jag vann :grinning::star_struck:

4 gillningar

Grattis!

1 gillning

Yes you did! PM:a mig adress och mobilnummer :slight_smile:

1 gillning

grattis!!!

1 gillning

Från sajten:
image

Blizzard släpper ny information angående kommande patchar i nya Dragonflight.

Blizzard kommer släppa sex stycken innehållspatchar under 2023. Av dessa kommer två stycken vara av större karaktär, inkluderat nya zoner, raids och säsongs-belöningar. Men de kommer även utveckla världsevent, ny dungeons, erfarenheter, nya berättelser och filmer som blir epiloger eller prologer till nya äventyr.

World of Warcraft Dragonflight

De mindre uppdateringarna

Patch 10.0.5

Först ut är ett Trading Post-system som tillåter spelare att få tillgång till unika transmogs. Släpps troligen nu under vintern 2023.
Med hjälp av valutan Traders Tender kan vi köpa unika kosmetiska saker.

Så får du Traders Tender

⦁ Automatiskt varje månad. Bara genom att logga in och gå till Trading Post kan vi samla ihop 500 Traders Tender varje månad från en kista som heter Collectors’s Cache.
⦁ Genom varje månad köra aktiviter i Traveler’s log. Varje månad kan vi göra aktiviteter som ger oss en möjlighet att samla ihop upp till 500 Trader’s Tender.

Patch 10.0.7

I denna patch släpps en helt ny uppdragskampanj i nya Forbidden Reach. Det är där Dractyrherna startar och vi får reda på ännu mer om dem. Vi får även se så kallat heritage armor för orcs och människor, vilket innebär att vi får nytt transmogs set om vi levlar upp en människa eller orc utan att använda oss av ”hjälp-armor”. Just nu kan vi få heritage armor på följande raser Dark Iron Dwarf, Highmountain Tauren, Kul Tiran Human, Lightforged Draenei, Mag’har Orc, Mechagnome, Nightborne, Void Elf, Vulpera, Zandalari Troll. Genom att leva upp till lvl 50 och genomföra heritage quest.

Patch 10.1.5 och 10.1.7

Släpps under sommaren och hösten, innehåller ny mega-dungeon vad detta nu innebär? Samt ny storys och uppdrag..

Källa: Worldofwarcraft.com (2)

 

3 gillningar

Från sajten:
image

Den nya expansionen Dragonflight, till World of Warcraft, introducerar en ny klass och ras.
Vi har skapat vår Dracthyr Evoker och så här tycker vi det är att vara halvdrake.

Dracthyr Evokers skapades för att utöva magin från alla fem dragonflights, svart, blå, brons, grön och röd, för att försöka skapa sin egen väg i Azeroth. De har också en otrolig rörlighet och kan flyga in och ut ur situationer.

Dracthyr kan just nu vara en ras, Evoker. Detta är en så kallad hjälteklass, precis som Death Knight. Vilket innebär att du startar denna klass på level 58. Du kan spela som Preservation, healer, eller Devastation, ranged damage.

Introquests

Vi börjar med att vi vaknar upp i en grotta och ska väcka en allierad och sen vi springer runt för att hitta vår utrustning.
Därefter försöka vi rädda våra vänner som blir attackerade av Malygos armé. Slutligen ta oss ut från ”chambern” som håller på att kollapsa.

Under spelets gång lär vi oss att flyga som Evoker genom att göra olika flygövningar.

Vid lvl 60 får vi välja mellan Preservation (healer) eller Devastation (ranged damage).
Den stora draken Raszageth släpps fri och vi måste fly. Slutligen behöver vi sprida denna hemska nyhet till våra vänner i Stormwind för att få hjälp.

Vi avslutar introquesten med att vi får spellen Visage som gör att vi kan byta form mellan människa och Dracthyr. Det tar cirka en timme och 40 minuter att spela igenom introt. När vi har spelat klart introt får vi även tillgång till det nya talent trädet.

Slutsats

Vi har spelat igenom introquesterna för den nya rasen Dracthyr Evoker.
Det kan vi säga att det var ett kort intro och vi fick en kort inblick i vad Dracthyr Evoker är för något och varför resten av alla måste ta sig till Dragon Isles och hjälpa Dracthyrs. Blizzard har utlovat mer innehåll i kommande patchar för att ge oss mer information om Dracthyr Evokers och hela kontinenten Dragon Isles.

1 gillning

Från sajten:
image

Just nu kan två stycken vinna digitala World of Warcraft Dragonflight Epic Edition inkluderat med 30 dagars speltid.

Hur gör man för att vara med i tävlingen?
Jo, ni går in på vår Twitch kanal här och klicka på följ. Sen kommenterar du här på sajten vad ni tycker om Dragonflight innan eller efter ni sett Esse och Bulan recenserar World of Warcraft Dragonflight, för att delta ni tävlingen!

På fredag, den 10 februari, lottar vi ut två vinnare live på Twitch klockan 20:00.

Lycka till, och låt bäste druid vinna!

Kommentera här får ni göra då det inte går att kommentera på Twitch i efterhand.

1 gillning

Spelade WoW när det kom. Men nu ser det magiskt ut ju.

Från sajten:


World of Warcraft Dragonflight har varit ute ett par månader nu. Sedan dess har vi sakta tagit oss igenom delar av spelet. Dragonflight skall inte stressas. Det skall njutas.

Förutom på drakryggen då. Då är det med ilfart vi dyker ner i djupa dalar och sedan tillbaka upp i bergen. Dragonflight skulle vara en nystart för World of Warcraft. Det lyckades man med. Både bildligt och bokstavligt. Den nya startzonen som vi får uppleva om vi väljer nya rasen Draktyr är inte bara spännande att få uppleva. Det är faktiskt ett måste för att förstå den bakomliggande historien varför vi överhuvudtaget befinner oss på draköarna.

Vi får också tillbaka talangträdet, den här gången kan vi dock byta mellan våra specifikationer och underklasser (Va!?, vem kallar Druid underklass? Vi är det närmsta High Elfs det går att komma) på stående fot. Det är tydligare mål att nå bland olika falanger och miljöerna är magiska.

När det kommer till uppdragen så känns emellertid upplägget från förr igen. Det är mycket ta sig från A till B och sedan tillbaka igen. Inte i närheten så mycket som i Classic-versionen av World of Warcraft men upplägget känns ändå igen.

Fram tills i morgon lördag den 11 februari har du chans att vinna en av två Dragonflight Epic Edition-koder. Det inkluderar expansionen, digitala tillägg samt 30 dagars speltid. Allt du behöver göra är att prenumerera på vår Twitch-kanal samt kommentera på detta inlägget.

Alltså, sista bossen, blizzard kastar in alla mechanics.
Stå inte i skiten, stå i skiten, spring iväg med skiten, spring och hämta skiten, gå och döda adds, akta lasern, lura adds till rätt ställe, ställ dig på rätt plats, mer akta dig för lasern, stå i eller inte stå i skiten, spring genom skiten, glöm inte akta dig för lasern, döda ditt spöke och så glömde jag säkert något om att stå i skiten.

Har spelar alla expansioner sedan vanilla förutom just denna men vet att förr eller senare så sitter man där igen.. :sweat_smile: Tror inte att man någonsin slutar med wow efter typ 100 dagar /played, bara olika långa pauser :man_shrugging:

Fortfarande inga Furbolgs som spelbar ras? :frowning:

Vann jag?? :wink:

Nu är utlottningen gjord! Vinnare hör av sig till @Bulan för koder.

3 gillningar

WOW!!! Jag vann. tackar tackar :slight_smile:

2 gillningar

Har du hunnit testa spelet @Jimmy_Eliasson? Vad tycker du?

1 gillning

Tjena.
Jag testade det faktiskt nu i helgen som snabbast (har sjuka barn och sambo hemma).
Första som slog mig är att jag är 100% novis på vilka knappar man använde för att göra olika saker, typ flyga och sånt.
Sedan blev jag riktigt arg på mig själv innan jag kom på att man måste gå till en brevlåda för att läsa breven man fått haha.
Men överlag så tycker jag att det är snyggt och välgjort. Jag ska absolut spela mera av detta.
Jag länkade såklart koden till mitt konto som jag haft vilande där så jag kunde även se mina gamla "gubbar" vilket var riktigt kul, nostalgikänslan kommer då tillbaka.
Jag har egentligen bara ett problem med spelet i sig, och det är att det är månadskostnad på det. Att lägga mellan 100-150 kr varje månad på spel som man spelar sporadiskt kan jag personligen tycka är dyrt.
Det hade, i min värld, varit bättre att spelet var lite dyrare och sedan Free-To-Play.
Det enda spelet jag egentligen spelar är ju Guild Wars 2 och där köper man spelet och kan spela när man vill, dock får man även köpa vissa tillägg där men det är lång tid emellan dom så det är inga större kostnader.
Men jag är oerhört tacksam att jag vann och får chansen att "walk the memory lane" igen.
När jag kan knapparna och allt sånt så blir det såklart mycket roligare :slight_smile:
//Jimmy

1 gillning