Allt om Star Wars: Andor

Från sajten:


Prequel-serien till Star Wars “Rogue One”, som följer Cassian Andors äventyr under upprorets begynnande år har fått en teaser.

Teasern ser onekligen spännande ut och Serien Andor har premiär onsdagen 31 augusti 2022.

I serien kommer vi bland annat få se Diego Luna, Alex Ferns och Anton Valensi.

Andor Star Wars

Diego Luna i Andor, bild från IMDB

Via: iMDB

Första Star Wars på länge som såg lockande ut.:+1:t3:

Eller hur! såg riktigt spännande ut!
Jag blir illa tvungen att se alla Star Wars ändå, så att den här verkade riktigt spännande gjorde det bara bra!

Har helt tappat intresset för Star Wars. Lite intressant räcker inte när det finns konkurrens av så många bra tv-serier.

Jag gillar Star Wars, men... Skulle vi inte bara kunna släppa den här tidsåldern.
Gör något där Knights of the Old Republic utspelas, 4000 år tidigare och absolut inte på Tatooine. Inte mer öken.
Börja med helt nya karaktärer och story som inte behöver förhålla sig Skywalker-släkten och deras polare.

Håller helt med dig. Men tror kidsen gillar det. Min son plöjer alla animerade serier inom star Wars

Har precis börjat kolla på Obi-Wan Kenobi. Ser fram emot säsong 3 av Mandalorian med. :vulcan_salute:

Just så. Man vet ju hur det slutar för alla karaktärer (och planeter) så varför inte en serie som tar vid där senaste filmen slutar. Bygga upp Republiken igen.

Du ska nog se att de kommer dit en vacker dag. Det ska bara mjölkas lite först. :slight_smile:

Obi-wan är bannemig rätt bra :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ja riktigt bra är den!

1 gillning

Från sajten:


I september är det dags att bänka sig framför Disney+ för att fortsätta utforska Star Wars-universumet tillsammans med Cassian Andor.

I dag släppte Disney en ny trailer för sin kommande serie Andor. Andor är en del av Star Wars-universumet och utspelar sig före filmen Rogue One: A Star Wars Story.

På premiären 21 september kommer det hela tre avsnitt och sammanlagt kommer serien bestå av tolv avsnitt.

Andor-serien ska ge oss ett nytt perspektiv i Star Wars-galaxen. Fokus kommer vara på Cassian Anders kamp om att göra skillnad i galaxen och hur upproret mot imperiet sprider sig mellan planeter.

I rollen som Cassian Andor får vi än en gång se Diego Luna. Tillsammans med Stellan Skarsgård, Genevieve O’Reilly, Adria Arjona, Denise Gough, Kyle Soller och Fiona Shaw får vi en serie som utifrån trailern verkar både vara mörk och fylld av intriger.

ANDOR

Källa: Pressmeddelande

Med den här känns det som att Disney provar ytterliga en ny genre inom star wars.
Lite som de gör med marvel.

Dairy Farm Milk GIF by Rex Orange County
Inte sagt att jag inte kommer se den. Den verkar överfet, minst 10 procentig.

Ett bra tag så var jag helt inne på att det handlade om planeten Endor.

Kommer väl att kolla, inte helt gett upp på Star Wars. Men var länge sedan man orkade med en MCU-film.

inte glömma Forest Whitaker som Saw Gerrera.
Man undrar då också om Cal Kestis kommer dykaupp/cameo... något jag tror många starwars nördar önskat sedan Mandalorian

1 gillning

Från sajten:


Star Wars Andor är senaste Star Wars-serien på Disney+.

Från och med idag kan du avnjuta hur det gick till när Cassian Andor blev Rebellrörelsens främsta spion.

Har du inte sett Star Wars Rouge One innan så bör du dock göra det först.

Cassian Andor spelas av skådespelaren Diego Luna.

2 gillningar

Sett första avsnittet och skall börja på andra nu.
Lovande måste jag säga. Känns inte så mycket Star Wars än så länge vilket i min värld är bra.

2 gillningar

Ojoj, hur kan jag missat denna!
Trailern ser mycket lovande ut, verkar satsa på en story denna gången.
Blir att signa på Disney igen. :sweat_smile:

1 gillning

Ska snart ge mig på denna. Ser fram emot den :slight_smile:

1 gillning