Allt om Playstation 5

Vet ni om man fortfarande kan uppgradera vissa ps4-titlar till ps5 versionen?

Jag tror det är så att om det en gång erbjudits så kommer det alltid fungera. Men det väljer utvecklarna själva.

1 gillning

Kanon, tack!

Vassegos!

1 gillning

Första dagen med PS5.
Två problem:

  1. Dottern är tydligen vass på det hela, och inte lika mentalt låst som WASD-pappan.
  2. Hogwarts legacy finns på PS Store för 700kr, medans elektronikladorna tar 500kr. Kanske ska vara så?

Edit: självklart Digital edition, runda plastbitar är jag allergisk mot.

1 gillning

Brukar vara dyrare på PS-store tyvärr.
Fysiska spel är för det mesta billigare.

Ok! Surt, men gissar att servrarna kostar. Finns så mycket på rea så det jämnar väl ut sig. Mest orolig att jag skulle betala överpris i ren okunskap.

Har i princip filtrerat bort allt vad tv-spel heter det senaste åren, riktigt noob hör!

Synd att fingrar och hjärnan inte hänger med att spela dessa spel längre :frowning:

När jag ska skaffa ett nytt spel kollar jag ps-Store, prisjakt och så googlar jag även.
Då brukar man hitta det billigaste.
Ett tips är att bevaka spel på prisjakt och ps-store med. :relaxed:

2 gillningar

Men som ägare utan möjlighet att stoppa i skivor så är jag väl ”låst” till PS Store?

Ja så är det, om du har den digitala versionen kan du bara spela digitala spel. Jag vet dock inte om du är specifikt låst till Playstation-store, man kan ju köpa nycklar ibland på annat håll.

1 gillning

Precis skaffat mig ett ps5, vilka spel rekommenderas? Spela mig igenom båda last of us. Och kör en del COD.
Äger den tidigare ett ps4 men har inte riktigt följt med i spelsläpp på senare år.

Horizon Zero Dawn och Forbidden West.

1 gillning

Tack för tipsen.
Båda laddas ner nu. Får se om man kan tjuva en stund imorgon och spela lite.

1 gillning

Gillar även Days Gone.

2 gillningar

Det har jag redan kört igenom på ps4:a

1 gillning

Brukar köpa på skiva om det inte skall spelas igen efter avslut. Så kan jag sälja på Tradera sedan. Så både billigare inköp och sedan får jag tillbaka halva priset.

1 gillning

Från sajten:
image

Det har varit tufft för Sony att tillverka tillräckligt många PlayStation 5 men nu är produktionen ikapp och de hinner knappt landa i butikerna innan de säljs.

Är du en scalper som sitter med ett lager av PlayStation 5-konsoler så känns nog livet inte så kul nu när Sony har fått igång produktionen av PlayStation 5 och det äntligen går att bara knalla in i en butik och köpa en PlayStation 5 om så önskas. Sedan leveransproblemen av komponenter upphörde så har Sony sett en kraftigt ökad försäljning av sin senaste konsol och under räkenskapsårets sista kvartal sålde de 6,3 miljoner PlayStation 5.

PlayStation 5 lanserades i november 2020 och sedan dess har Sony lyckats kränga iväg hela 38,4 miljoner enheter. Det ser dock inte riktigt lika ljust ut när det kommer till spelförsäljningen där intäkterna har gått ned från 725 miljoner under 2021 till 617 miljoner under 2022. Sony slår även ett annat rekord och det är att de har sålt över 500 miljoner konsoler sedan första PlayStation-konsolen lanserades. Nintendo ligger på andraplats med 403 miljoner sålda konsoler sedan start.

Via Engadget

1 gillning

Det kan väl knappast finnas en enda skalper kvar i detta läget? Alla har sålt sina enheter för evigheter sedan.

Nope, finns massor kvar som gråter ut på bland annat Twitter och reddit som inte får sålt sina konsoler. Njuter lite av det faktiskt.

5 gillningar