Du vet att de går att uppdatera, sätt fast de i enheten och gå via inställningar. PRO kontrollen ansluter man med USB C och gör samma sak.
Har inga problem med min PRO kontroller förutom en väldigt trög kryssknapp efter en större mängd saft hamnat där. Nu har barnen tröttnat på Switchen så jag får ha den själv.
Det är tyvärr inte Pro-kontrollen utan de små plastiga kontrollerna, har fått 4 stycken utbytta på garanti och nu driftar två av dessa igen och nu har jag bara släppt det.
Jo, de känns väl lite väl plastiga kan jag hålla med om. Mina fick problem att gubben gick gick av sig själv så jag skickade dom till Bergsala så fixade de dom.
Eftersom jag bor i närheten så ringde de och frågade om jag ville hämta dom, jag och ungarna fick en rundtur i deras Nintendo museum, det var coolt!
Nu har det gått runt tre veckor sedan Nintendo gav oss en första titt på deras kommande Switch 2, och nu ska de snart berätta mer om den.
Den 2 april klockan 15:00 kommer Nintendo hålla låda, och då kommer vi förhoppningsvis få reda på lite mer om hårdvaran som finns i Switch 2. I den första videon, som Nintendo släppte ned som en bomb på internet helt utan förvarning, fick vi oss en första titt på konsolen, de nya kontrollerna och vi fick även se lite spel. Men Nintendo nämnde inga specifikationer om vad som gömmer sig på insidan, och frågan är om OLED blir standard?
Det kanske mest intressanta är så klart prislappen, kommer den ligga på ungefär samma pris som den första eller blir det en dyrare historia? Alla frågetecken kommer förhoppningsvis rätas ut den 2 april klockan 15:00 svensk tid.
Hänt på fyra stycken här hemma, ja det tror jag är de små på sidorna som har gått sönder. Fått två utbytta men två orkade jag inte med så köpte vanliga kontroller.