Allt om Nintendo Switch 2

Från sajten:
image

Den 3 mars 2017 lanserades Nintendo Switch, och nu, över sju år senare, verkar det vara dags för nästa generation att göra entré.

Det cirkulerar rykten om att Nintendo kommer att starta massproduktionen av Nintendo Switch 2 i oktober, och tidigare har det spekulerats om att den kommer att lanseras under första halvan av 2025. Vad vi kan förvänta oss när konsolen väl visas upp återstår att se, men många tror att den kommer att ha ett liknande utseende som Switch, men med bättre batteritid, kraftfullare hårdvara jämförbar med PlayStation 4, samt att samtliga Switch-spel kommer att vara kompatibla med den nya konsolen.

När Nintendo kan tänkas visa upp Switch 2 är ännu oklart, men med lite tur kanske vi får en glimt av den redan i år – vilket vore spännande!

Via TheGamer

Här säger Owe att det kommer en ny konsol nästa år. :slight_smile:

2 gillningar

Ryktas vara lika kraftig som en Steam Deck. (Som kommer vara över 3 år gammal när Switchen släpps)

• Älskar formfaktorn på Switch
  • Älskar deras trådlösa Pro Controller
  • Älskar om ryktet stämmer att man kan spela alla "Switch 1" spel
  • Älskar om ryktet stämmer att den får längre batteritid

Solklart köp för mig!

Är den bakåtkompatibel är det nog rätt givet köp.

1 gillning

Från sajten:
image

Nya rapporter tyder på att Nintendos kommande konsol, inofficiellt kallad “Switch 2”, kan ha prestanda jämförbar med PlayStation 4 och Xbox One. Enligt dokument som avslöjats i samband med rättstvisten mellan FTC och Microsoft, informerades Activision om att “Switch NG” (Next Generation) skulle ha liknande prestanda som dessa tidigare konsolgenerationer.

Ytterligare spekulationer pekar på att Switch 2, när den är dockad, kan nå prestandanivåer nära PlayStation 4 Pro, medan den i bärbart läge skulle motsvara basversionen av PlayStation 4.

Det är dock viktigt att notera att dessa uppgifter baseras på läckor och obekräftade rapporter. Nintendo har ännu inte officiellt avslöjat specifikationerna för sin nästa konsol. Företaget har dock bekräftat att en efterföljare till Switch kommer att presenteras före utgången av deras räkenskapsår i mars 2025.

Om dessa rapporter stämmer, skulle Switch 2 erbjuda en betydande uppgradering jämfört med den nuvarande Switch-modellen, vilket potentiellt möjliggör mer grafiskt avancerade spel och förbättrade spelupplevelser för användarna.

Men frågan är om det är det vi verkligen efterfrågar? Var är vårt Mario Odyssey 2?

Lyssna på vår poddavsnitt där vi går igenom varför vi inte spelar Switch så ofta längre

Från 45 minuter in i avsnittet:

Från sajten:
image

Efter viskningar och läckor pekar flera trovärdiga källor på att Nintendo kan presentera sin Switch 2 redan nu på torsdag, den 16 januari.

Ryktena började ta fart efter att Nate the Hate-podcasten nämnde torsdagen som en potentiell dag för avslöjandet, vilket senare bekräftats av både The Verges Tom Warren och källor hos Eurogamer och VGC.

Nintendo förväntas fokusera på konsolens design och teknik, snarare än att djupdyka i ett kommande spelutbud. Tidigare läckor antyder att den nya enheten kommer att använda ett specialanpassat Nvidia Tegra T239-chip och vara bakåtkompatibel med nuvarande Switch-spel.

Med en lansering som sägs ske våren 2025 håller vi tummarna för att Nintendo bryter tystnaden denna vecka.

Via: The Sixth Axis

3 gillningar

Aldrig mer en Switch!

1 gillning

Jo, det kan du fetehaja att det kommer att bli! :space_invader:

1 gillning

Det blir en beställning direkt den går att boka.

3 gillningar

Även fast min befintliga Switch inte används i någon överdriven utsträckning sällar jag mig till de som köper en enhet så snart det bara går.

Hater!

Det är bara för att han är kass på Mario Kart.

2 gillningar

Jag har försökt älska Nintendo så många gånger, men sedan Gamecube – eller kanske Wii – har antingen charmen eller min kärlek till Nintendo dött :sweat_smile:. Jag gav både Wii U och Switch en chans, men lyckades aldrig hitta gnistan igen.

Det är så jag behandlat de flesta av mina relationer.

1 gillning

Den bästa Nintendo konsol i mitt tycke är SNES.

Jag gillar rollspel och den fick många bra RPG spel. Chrono Trigger, Secret of Mana och naturligtvis det bästa Final Fantasy spelet som gjorts, Final Fantasy III/VI! Listan är dock lång!

Alla spel är otroligt vackra fortfarande! Pixelgrafik på topp!

1 gillning

Mår lite illa av Nintendo som aldrig har rea på sina spel, de släppte ingen uppföljare till Mario odyssey utan bara massa gamla trötta Mario-kloner, bara ett Mario Kart där 70% av innehållet är gamla banor.

Har två Nintendo Switch hemma som varken jag eller ungarna rör. Usch för dem, usch!

1 gillning

Du behöver spela SuperTuxKart hör jag!

Fina grejer! :wink:

1 gillning

Juste en sak till också, kvalitén på kontrollerna är ju totalt katastrof med driftproblem.

Håller på att spela igenom Paper Mario The Thousand Year Door. Lite långa dialoger ibland fast har en skön humor och ett lagom tempo. Spelet pausas när när man slåss och man hinner planera fighten.
Frugan gillar Tetris i Gameboy emulatorn.

Köper alla spel digitalt så är de lätta att ta hem igen.