Allt om Marvel-universumet

Vad i hela Hisingen! Har jag missat Eternals. Blir lite film ikväll.

Huuuuuur är det möjligt?!

Jag går ut med en offentlig ursäkt!

Förlåt mig alla bubblare ty jag har felat.
Jag har inga ursäkter, bara arbetsbelastning som förklaring.

Från sajten:


Marvels superhjälte Thor är snart tillbaka på stora duken med en fjärde film, Thor: Love and Thunder.

2011 kom den första av Marvels filmer med superhjälten Thor i huvudrollen. Därefter har det släppts ytterligare två och nu 11 år senare har vi snart en fjärde film på ingång. Thor baseras på den nordiska guden Tor men med mer humor och grälla färger.

I huvudrollen ser vi denna gång åter igen Chris Hemsworth och Natalie Portman.

Plotten är enligt imdb att Thors pensionering avbryts av en galaktisk mördare känd som Gorr the God Butcher, som försöker utrota gudarna.

För att bekämpa hotet tar Thor hjälp av kung Valkyrie, Korg och ex-flickvännen Jane Foster, som – till Thors förvåning – på oförklarligt sätt använder den magiska hammaren, Mjölner, som den mäktige Thor.

Tillsammans ger de sig ut på ett upprörande kosmiskt äventyr för att avslöja mysteriet med God Butchers hämnd och stoppa honom innan det är för sent.

Via: IMDB

@Thor Trodde först det var din självbiografi. :slight_smile:

2 gillningar

Är det Thunder från ”Mammas nya kille”?

Det är en cool kille!

1 gillning

Från sajten:


Första avsnittet av Ms. Marvel finns nu på Disney+.

Ännu en superhjälteserie från Marvel och den här gången får vi se Kamala Kahn som allt i världen önskar att få bli en superhjälte. Vilket hon också blir. Men inte helt oväntat vållar det vissa konflikter på hemmaplan och i livet i stort.

I serietidningarnas värld är Kamala Khan den fjärde personen att lägga sig an titeln Ms. Marvel. Den första är Carol Danvers som sedan blev Captain Marvel.

Från sajten:


Dr Strange 2 eller Dr Strange in the multiverse of Madness finns nu äntligen att streama på Disney+.

Filmen utspelar sig direkt efter händelserna i Spider-Man No way home och följer Dr Strange och Wanda Maximoff i deras kamp att ställa ordning i fler än bara sitt eget universum.

Förutom Dr Strange har även avsnitt 3 av Ms Marvel premiär och på Star Warssidan har vi sista avsnittet av Obi-Wan Kenobi.

Så om du känner att Midsommardagen bäst lämpar sig i soffan så kan det vara tryggt att veta att Disney är där som en visuell återställare.

Disney+

1 gillning

Tyvärr en katastrofalt dålig film.

Ja. Det är ju Marvel.:sunglasses:

2 gillningar

Så mycket hat i detta forumet!

Jag älskar DC Comics (serietidningarna men tyvärr ej filmerna). Så, nu fick du lite kärlek.

You’re Welcome!:smiley:

Såg precis Multiverse of madnes och man får väl sammanfatta det som transportsträcka.

Uppförsbacke.

It's all about the journey.

Från sajten:


Comic Con i San Diego närmar sig. Efter två år av inställda event pga covid är det den 21-24:e juli äntligen dags igen.

Studions besök på konventet har det senaste deceniet varit sporadiskt och, enligt mannen högst upp Kevin Feige, enbart inträffat när dom faktiskt haft något sensationellt att visa upp.

Det var på Comic Con man för första gången visade bilder från den första Iron Man 2008.

Det var också där man för första gången visade upp casten till den första Avengers filmen – ett event nästan lika klassiskt som Steve Jobs presentation av Apples första iPhone.

Ryktena om exakt VAD som ska visas upp är många – vissa väldigt troliga ( Blade, Fantastic Four, Ant-man 3, Guardians 3 ) och vissa som kanske är mer önsketänkande från fansen men absolut inte omöjliga (Scarlet Witch, Captain America 4, Secret Wars).

Oavsett vad som annonseras så kan vi vara säkra på att det återigen kommer att skapa hetlevrade diskussioner bland fans.

Videon är från Comic Con 2019 .

Via Gizmodo.

 

Också sett Mutiverese nu. Måste ju säga att rent visuellt är den nog den mest intressantaste Marvel filmen. Den är lite för kort. Hade velat se mer av Wandas övergång. Elisabeth Olsen håller verkligen på att göra rollen som Wanda till något riktigt ikoniskt och på det hela taget är hon den absolut starkaste skådisen i hela filmen.
Det är också kul att se Sam Raimi få möjlighet att gå helt bananas inom visserligen ganska givna ramar. Hoppas han får fler möjligheter i MCU - fast helst vill jag nog se honom göra skräck igen med kanske lite högre budget.
Som film: 3 av 5.
Som Marvelfilm: 4 av 5.

Jag tycker också att den var riktigt häftig rent visuellt, men manuset (dialogen) var under all kritik.

Angående Comic Con så tror jag vi får se en trailer för Black Panther, vars end credit-scen (i filmen, inte trailern) jag tror kommer hinta om nästa stora hot. Galactus eller Dr. Doom kanske?