Allt om iPhone 15-serien

Var hittade du det?

Hittade inget om det i Cambridge-Oxford dictionary, förutom att en massa techreportrar verkar använda det, men ingen officiell betydelse om att det skulle vara ett NDA, eller yppandeförbud.

Vad det gäller journalister så är det väl embargo man använder som uttryck när man inte får offentliggöra en produkt t e x förrän vid en bestämd tidpunkt. När jag får klock släpp från tillverkaren kallas det embargo, likaså när jag tar foto till någon tillverkare.

1 gillning

Verkar av någon outgrundlig anledning som att de kallar det så. Dock betyder det inte det.
Som att folk säger episod om ett avsnitt av en serie :smiley:

Ibland är det inte så noga med betydelsen, det viktigaste är ju att man fattar vad som menas. :joy::joy:

1 gillning

Mja, jag tycker nog att man ska vårda det språk vi har :smiley:
Problemet blir ju att se som inte kan vårt språk så bra lär sig fel. Hade det dessutom kvittat sålänge folk bara förstår så kan vi i princip skippa svenskalektionerna i skolan :smiley:

Känns som att det blir en annan tråd nu :smiley:

1 gillning

Tror vi förstår varann rätt bra här i bubblan ändå. :smirk:

Språkbubblan finns annars såklart, Vi som vårdar språket

:rofl:

1 gillning

Varför har det blivit fult att i all välmening påpeka ett språkfel? Det är väl en del i att utveckla sitt språk?

1 gillning

Har det? Det har jag missat.

När kommer iPhone 15-leveransen? För att vara lite kopplat till ämnet iallafall. :smirk:

Frågade senast idag men inga nya besked :confused: tror inte vår leverantör är så stora då de sa att de beställde en precis klockan 14 när den släpptes :joy:

Har man tur så kommer den i. Östa vecka, men tror tyvärr på någon/några veckor framåt.

Finns ju snart inte så mycket kvar att vårda. Lyssnar man på lite "orten svenska" inser man var det är på väg och hur lite man förstår av det ny svenska språket. :joy:

Räcker det?

Det kan iofs vara så att det är skillnad mellan brittisk och amerikansk engelska.

2 gillningar

Hur många kommer få hem sin telefon imorgon? :slight_smile:

Hoppas på att få den allafall !

Kommer idag, ska bli kul att lattja lite.

4 gillningar

Precis beställt min första iPhone, blev en iPhone 15 Pro 256 GB naturligt titan :slight_smile:

14 gillningar

Så på måndag är det normaltillstånd igen när nyhetens behag har lagt sig? :sweat_smile:

Ska bli kul att se vad du tycker! Kör du hela baletten nu med AirPods, Mac, iPad och Apple Watch då?
Make It Rain Lol GIF by Ted DiBiase

1 gillning

På fredag skulle jag säga!

Skall bli intressant att se vad du tycker om den andra sidan

1 gillning

Vilken modell, färg och lagring blev det?