Allt om iPhone 15-serien

Jepp!
Strecket för mottagning ”skaver” mot ön.

1 gillning

Bara att slå på WiFi samtal så gör det inget. :joy::joy: Vem fan kollar på dessa streck?

Kass 60hz skärm ger alltid längre batteritid än bästa 120hz skärm.

Det kallas OCD :wink:

1 gillning

Även om 120 Hz kan gå ned till 1 Hz ?

Fast det gör den väl sällan under ett batteritest?

1 gillning

Är du uppe och skvätter efter ett hårt Internationella Hattdagsfirande? :joy::joy:

1 gillning

Nej. Bara vanlig fredagsmorgonintekunnasova för att börja jobba tidigt och flexa ut efter lunch

Har (än så länge) inte det andra problemet. Sover bara dåligt

Fast ikväll blir det en whisky

2 gillningar

My bad :+1:

Missade att det var ett test som diskuterades. Rent spontant så känns det som att resultatet nog kan bli annorlunda vid verklig användning då den ”variabla” frekvensen kommer till nytta :thinking:

Hur då kass? Tycker den är riktigt bra

Just det! Den kan skifta :+1: 15/15 plus kör alltid på 60

Verkligen! Såg ett annat test som var mindre hets. Såå många fler timmar.

Men både plus o max har ju runt 4300-4400mAh så det är ju toppen.

Samma test men där PRO var satt till 60 Hz hade varit intressant.

Finns det något enkelt sätt att skapa en genväg som gör så att om jag ändrar fokusläge, så ökar visningszoomningen på skärmen till typ 150%? Ser som en kratta utan brillor, och jag brukar inte vilja använda brillor på gymmet, vore ju trevligt att kunna läsa vad som står på telefonen även när man tränar. Gäller självklart 15 Pro Max.
@zinned som är genvägsguru kanske vet? :slight_smile:

Du kan skapa en automation som triggar när ett fokusläge aktiveras. I den automation så sätter du att ett shortcut ska köras.
Osäker på vad du menar med visningszoom men är det zoom som finns under accessibility settings så kan man använda Set zoom för det i en shortcut.

1 gillning

Från sajten:


Apple har goda nyheter för alla iPhone 15-ägare: batteriet slits långsammare än vad man trodde.

Apple har avslöjat den nya officiella batterilivslängden för iPhone 15 till 9to5mac. Apples senaste telefoner ska kunna behålla 80 procent av sin ursprungliga kapacitet efter 1000 laddningscykler. Det är en rejäl förbättring jämfört med 500 laddningscykler för tidigare iPhone-modeller. Detta ska bero på att Apple har förbättrat batterikomponenterna och systemen för energihantering över åren.

I nya prestandaundersökningar har Apple försökt efterlikna vardagligt användande under 1000 laddningscykler. Apple undersöker också om äldre iPhone-modeller kan ha fler battericykler i sig än det tidigare angetts. Om du har en iPhone 15 kan du kontrollera ditt batteris laddningscykler i Inställningar > Allmänt > Om och scrolla ner till Batterihälsa.

Läs mer:

Å ena sidan är det ju en sjukt bra förbättring, å andra sidan är det kanske så att även äldre är bättre än sina uppgivna 500 cykler. Men hur som helst väldigt bra med en tydlig förbättring.

Apple använde sämre batterier i iPhone 14 tyvärr. Inget man erkänt vad jag sett, men läser man om det så är det uppenbart. Bra att man skärpte till sig men synd på ägare av iPhone 14.

SAMTIME gjorde en rolig video om det.

Från sajten:


Det finns inget värre än att få slut på lagringsutrymme på sin telefon så man måste sitta och rensa och ha sig och i Apples senaste reklamfilm belyser de just detta.

“Don’t Let Me Go” kan vi se personerna i bildbiblioteket sjunga i Apples senaste reklamfilm för iPhone 15. Det som Apple vill belysa är att det finns gott om lagring i instegsmodellen av iPhone 15 som ligger på 128 GB. I reklamfilmen kan vi se en man som scrollar igenom bilderna i sitt bildbibliotek samtidigt som personerna i bildbiblioteket sjunger att de inte ska ta bort dem.

Apple gör ofta både roliga och lite fyndiga reklamfilmer, ibland komiska och ibland lite ledsamma och en av undertecknads favorit genom alla år kan ni se nedan.

Antingen är det fel på just min enhet eller så är det Nomad skalet som är boven för min telefon klagar på värme varenda gång jag laddar trådlöst , rätt så tröttsamt…
McGyver som jag är så löste jag det genom att lägga telefonen uppochner och ställa min kalla öl på den :grin:

1 gillning