Allt om iPhone 14-serien

Japp

1 gillning

Bara för att du inte har ett minne som en guldfisk…:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

På TV kallas det allmänbildning. :joy::joy:

Det finns de som kallade, att kunna telefonkatalogen utantill, allmänbildning…:sunglasses::laughing:

1 gillning

Kameramodulerna kommer sticka ut rätt mycket. Men kameratekniken är väl en konkurrensfaktor numera.

skulle gärna se lite tjockare telefon när de ändå sticker ut, så de sticker ut mindre, och större batteri

Från sajten:
image

Ming-Chi Kuo är ute på Twitter och skvallrar och det senaste är alltså en uppgraderad frontkamera.

Enligt Ming-Chi Kuo ska hela serien av iPhone 14 som förväntas bli fyra modeller – få uppgraderade frontkameror. Kameran ska alltså få autofokus och dessutom en större bländare med ƒ/1.9. Det kommer leda till förbättrade foton på flera plan med mer ljusinsläpp och ett snyggare resultat i porträttläge.

(2/2)
AF support and a lower f-number can provide a better shallow depth-of-field effect for selfie/portrait mode. In addition, AF can also enhance the focus effect for FaceTime/video call/live streaming.

— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) April 19, 2022

Kuo har tidigare rapporterat om att han förväntar sig en uppgradering på baksidans kameror där en sensor med 48 megapixel kommer sitta på Pro-modellerna. iPhone 14-serien förväntas presenteras i höst.

Via: MacRumors

Då är frågan. Ska man skaffa en 13 Pro eller vänta till att 14 Pro släpps :thinking:

Man kan ju skaffa en 13 PRO tills de släpper 14 PRO. :joy::joy:

2 gillningar

Då får man nog hålla på med kamremsbyten om det ska funka :joy:

1 gillning

Gjorde 2 Passater idag så en iPhone 15 är förbokad. :joy::joy:

3 gillningar

Den största skillnaden är nog design med pill hole och lite bättre kamera. Periscope zoom kommer nog inte förrän till iPhone 15 serien. Så det är nog en prisfråga. Får man iPhone 13 Pro till betydligt lägre pris?

Så brukar det ju aldrig bli, @Smirf När 13 kom tänkte jag att det här blir ju perfekt att köpa en lätt begagnad 12 Pro men prisskillnaden mot en ny 12 Pro var ju skrämmande liten. Eller hälsosamt liten beroende på vilken sida man står på.

Funderar på att byta upp min XS Max mot en 14 Pro max när det väl gäller.
Men det beror väl i och för sig på tillgång och barnsjukdomar antar jag. :thinking:

Jag har en 12 Pro och verkligen avskyr “notchen”. Det talar emot en 13 Pro. 12:an kommer jag fortsatt att använda dock. Det är min Galaxy S10 som ska ersättas. Det lutar nog åt att den antingen får kriga på till hösten och ersättas med en 14 Pro eller så får det bli en Galaxy S22 om det krisar.

1 gillning

Det var länge sedan jag hörde det kopplat till en mobiltelefon. Det känns helt onödigt att oroa sig för.

Jag tror det är första gången jag hör någon som verkligen äger en telefon med notch som är så kritisk. Fick jag välja så skulle jag såklart ta en utan, men ingen stor sak i min värld. Men alla är vi olika.

3 gillningar

Haha ja kanske, är nog för att jag inte bytt på ett tag för det var tal på det när jag köpte min. :see_no_evil:

1 gillning

Det är enkelt. Ser jag på en video i horisontellt läge, och utnyttjar hela skärmen fullt ut så kan jag leva med en hole punch men en notch driver mig tokig. Det jag får göra då är att inte köra fullskärm med iPhonen, men då blir det i praktiken som att ha en telefon med en mindre skärm eftersom jag inte kan använda den fullt ut.

1 gillning

Varför vill du inte se hela bilden? Nu har du ju tryckt ut bilden utanför skärmen i över- och underkant.

3 gillningar

Jag fyller hellre skärmen horisontellt än vertikalt. Dessutom är mycket film i ett mer horisontellt format, t.ex 21:9. Just därför är Sonys telefoner rätt intressanta ur det perspektivet.

1 gillning