Allt om iPhone 14-serien

gött :clap:t2:

1 gillning

Jag var tveksam till AOD först men vande mig efter ett par dagar. Nu har jag svårt att vara utan det

2 gillningar

Bra recension men priset på instegsmodellen stämmer inte. Den kostar 14.995:- :smiley:

Tack! När jag ändrade en annan sak så försvann hela summeringen med rätt priser av någon anledning.

Från sajten:


iPhone 14 Pro-serien kom med en drös nya funktioner och en av dem är det nya actionläget som är perfekt att använda om man vill springa och filma något.

Det nya actionläget är lite som att sätta telefonen på en gimbal då materialet blir otroligt mjukt utan skakiga rörelser och detta är ju perfekt om man bland annat jagar kycklingar som Apple visar upp i sin senaste reklamfilm. Utöver kycklingar så filmar de inne i ett kaotiskt kök för att demonstrera vilket häftigt material man kan skapa med det nya videoläget i kamera-appen. Funktionen är exklusiv till iPhone 14 Pro-serien.

Bonusvideo:

 

2 gillningar

Vore intressant att höra om detta funkat för alla er som bytt till 14 serien (och som använder Anteckningar):

Eller om det bara är jag och @Johan_lindstrom som har detta problem

Har goooglat men inte funnit någon lösning :unamused:

Har inte det problemet.

har inte heller detta problem

Har heller inte problemet (bytte också från 12 Pro till 14 Pro).

Tack för er input @Bluish @mrkhaglund @LarsEinarsson. Skönt att höra att detta inte var ett allmänt problem.

Hur som helst fann jag lösningen igår kväll :+1:t3:

6 gillningar

Fint att du hittade lösningen! :relaxed::+1:

1 gillning

iPhone 14 serien är fina mobiler utan tvekan. Det som nog kan göra att de kanske inte säljer så bra kan nog vara priset.
Misstänker att det här blir Googles år på allvar med sina Pixel 7, om man ska tro ryktena så expanderar de till fler länder detta år. Samt att priserna ser ut att bli någotsånär rimligt.

Android 13 har kommit i förväg så det borde inte bli så buggig mjukvara som med tidigare Pixel mobiler heller.

Men många har haft fel förr. iPhone X på sin tid var dyr men sålde ändå bra. Dock med en orolig omvärld så tror jag många drar sig för att investera i dyra techprylar.

Efter något kvartal får vi se hur det går.

Varför. Varför. Varför. Pillade jag på en iPhone 14 Pro Max här om dagen....

Dynamiska ön är ju helt fantastisk.

Så gammal min 12 Pro Max känns nu då.

Börjar tröttna på batteriet i min 12 Pro. Men har faktiskt inget stort sug efter 14 Pro som känns mer som 13 Pro S eller var 13 Pro en 12 Pro S?

Är steget från 12 Pro till 13 Pro större eller mindre än 13 Pro till 14 Pro?

Sluta sitt och ljug för dig själv. Vi vet att du är sugen på Dynamic Island.

1 gillning

Klart du ska köra 14, du är ju inget djur!

Det här är motsatsen till Råd&Rön..:sunglasses:

Igår skulle sonen ha en kabel med USB-C. Vi hittade först sex med Lightning innan vi hittade en med USB-C. Bara tanken på att gå en enda onödig dag med en iPhone utan USB-C kan enkelt få mig att vänta tills nästa år. Men risken är väl att Apple väntar till hösten -24?

1 gillning

i en iphone familj som hos oss , där 5 st har iphone , så blir de dubbla laddare i 4-5 år då kanske me tanke på att ja byter ”varje” år o så ärver dom andra av mig , ja säger håll kvar den gamla :laughing::face_with_peeking_eye::innocent:

1 gillning

Kabel? Du kör väl trådlöst med Magsafe!:wink::sunglasses:

Inte riktigt så modern..:sunglasses:

1 gillning