Allt om iPhone 13-serien

Synd att klockan blir sen men…

Synd att de inte får plats med nya sensorer men snabbladdning låter intressant och skärmen är onekligen rejäl

Och ingen satellittelefon i år heller…

Men kamerasystemet på Pro… Det blev jag såld på!

1 gillning

Det nämndes väl heller inget om bättre batteritid?

För klockan var batteriet ’all day’ respektive 18 timmar som nu.

Vad säger det :man_shrugging:

13 Pro Max 1TB ligger på 20k

1 gillning

Bara pengar.

Större skärm, samma batteritid = bra

snabbare laddning är inte heller att förakta

13 och 13 Pro är lite tjockare än 12orna. Passar skalen tror ni?

Nope.

1 gillning

Är det via kabel och magsafe?

  • MagSafe wireless charging up to 15W
  • Qi wireless charging up to 7.5W
  • Charging via USB to computer system or power adapter
  • Fast-charge capable:
    Up to 50% charge in around 30 minutes with 20W adapter or higher
1 gillning

Enligt Apple.com

  1. Fast charging is only compatible with Apple Watch Series 7. Other models will have regular charge times.
  2. Testing conducted by Apple in August 2021 using preproduction Apple Watch Series 7 (GPS) and Apple Watch Series 7 (GPS + Cellular) with Apple Watch Magnetic Fast
    Charging USB-C Cable (Model A2515) and Apple 20W USBC Power Adapter (Model A2305), as well as Apple Watch Series 6 (GPS) and Apple Watch Series 6 (GPS +
    Cellular) with Apple Watch Magnetic Charging Cable (Models A2255 and A2256) and Apple 5W USB Power Adapter (Model A1385); each Apple Watch paired with an
    Phone, all devices tested with prerelease software. Charge time varies with region, settings, and environmental factors; actual results will vary.
  3. Testing conducted by Apple in August 2021 using preproduction Apple Watch Series 7 (GPS) and Apple Watch Series 7 (GPS Cellular), each paired with an iPhone; all
    devices tested with prerelease software, Apple Watch Magnetic Fast Charging USB-C Cable (Model A2515), and Apple 20W USBC Power Adapter (Model A2305). Charge
    time varies with region, settings, and environmental factors; actual results will vary.

Rätt ospännande modell i år. Passar mig bra som köpte 12an förra året :slightly_smiling_face:

2 gillningar

120 skärm. Om man tänker på villhöver, hur mycket vill ha respektive behöver man det? Jag är inte på något sätt emot denna utveckling, bara nyfiken.

Det är en sådan där grej som många andra, när du väl har en 120Hz-skärm så undrar du hur du har överlevt med din gamla telefon.

3 gillningar

Detta kan vara viktigt att veta…

Det får mig att fundera på om jag ska ta steget upp till 256GB.

3 gillningar

Personligen skulle jag inte tveka. Det måste vara värt pengarna om man nu köper en 13 Pro. Annars blir det det ju en 12 Semipro…

Har kommit en uppdaterad Magsafe-plånbok. Visas nu med Hitta min-appen.
https://www.apple.com/se/shop/product/MM0Q3ZM/A/iphone-plånbok-i-läder-med-magsafe-gyllenbrun

Edit: verkar vara en enklare form av spårning. Telefonen håller reda på vart den tappar kontakten med plånboken. Om plånboken därefter flyttas så uppdateras inte positionen.

Vill ha iPhone 13 mini. Måste få min arbetsgivare att förstå att min iPhone XR som snart passerar åldern tre år bör bytas ut (egentligen fungerar den felfritt fortfarande :face_with_hand_over_mouth:

Köpte förra modellen på MediaMarkt rean. Känns som den fungerar om den nya ändå inte är som en AirTag?

Att tappa plånboken från mobilen händer typ aldrig, man märker det ju direkt efter som jag är gravt mobil beroende. :sweat_smile: