Allt om HomePod Mini

Yes, bara att trycka på hjärtat när du gjort ditt sök för att få notis när det dyker upp nya föremål i det du sökt efter.

Såg det nu när jag gick in och kollade. Har märkligt nog aldrig slagit mig att de hade denna funktionen.

Någon annan som upplever detta som irriterande. Jag har min HomePod mini på skrivbordet och måste säga att den hela tiden vill använda “handoff”. Vill ju fortfarande använda funktionen men…

1 gillning

Yep, har samma problem.

1 gillning

I-landsproblem och en kass lösning, imho.

Bör ju vara enklare och betydligt bättre att inte lägga telefonen så nära.

29 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple lägger ner högtalaren HomePod

Det här är nice!

1 gillning

Plötsligt blev jag lite sugen på att köpa två HomePod Minis att köra som stereopar kopplat till min AppleTV och lite allmän musik. Har aldrig haft någon smartspeaker men jag och frugan använder Siri rätt mycket för påminnelser och frågor och det känns dags att prova något annat än klockan och telefonen.

Hur är ljudet? Jag fattar att det inte är superbra men det jag sett på Youtube så låter det utmärkt för ett mindre vardagsrum.

Till TV är det väl ganska klent. Men har du inga större krav och bara vill ha lite bättre ljud funkar det ju.

Det lät som en god beskrivning av mitt kravställande “inga större krav men lite bättre” :grinning: Har bara teven inbyggda högtalare så allt kommer bli bättre.

Hur känns dom med musik? Hur dålig känns basen kanske är en bättre fråga?

Varför inte läsa inläggen i denna tråd? Tror du kan hitta mycket matnyttigt där.

Det har jag gjort, men kändes som om de flesta precis fått sina HomePod Minis när dom postade och efter några månader har ju ofta saker satt sig lite och man har en bättre uppfattning.

1 gillning

Nja @Marcus_Attefors tyckte sin passade på toaletten :slightly_smiling_face:

Jag tycker Minin är suverän, har haft mina i några månader nu.

Apple kan kan trolla med mycket men att trolla fram ljud à la golvhögtalare ur en sådan liten pjäs går ju inte, vilket var källan till missnöjet hos @Marcus_Attefors efter allt han har skrivit :slight_smile:

Däremot tycker jag att ljudet är suveränt. Så här, jag har aldrig hört så pass bra ljud ur en så pass liten konstruktion. Jag skulle lätt köpa ännu fler minis, om jag hade behovet.

@pao Som sagt, han hade ju en helt feldimensionerad syn på vad den skulle kunna prestera :slight_smile:

3 gillningar

Inte så konstigt då han skenbajsar rätt så mycket. :joy::joy:

1 gillning

Tack!

Blir nog att köpa två då. Finns för vettiga pengar på eBay så det känns värt att prova.

Vad pratar vi då?

€230-250 ungefär för två. Känns ok. Blocket/Tradera verkar ligga runt 15-16 hundra per styck. Visst, dom kommer väl ligga på 995:- om Apple så småningom släpper dom i Sverige men det vet man ju aldrig när det händer.

Då skulle jag tipsa om att beställa från någon butik i Europa istället. Bland annat Fnac Gravis. Snabb frakt och dom är garanterat nya med kvitto.

https://www.fnac.com/SearchResult/ResultList.aspx?Search=homepod+mini

1 gillning

OK. Jag är inte orolig för att beställa från eBay, har alltid funkat bra för mig om man gör sin research men priset var ju bättre från Fnac om bara inte frakten blir för dyr.

Får jobba lite på min franska bara…