Allt om Disney+ i Sverige

Garanti på att jag tittar på den serien! Spelar ingen roll om det är dåligt. Mighty Ducks är heligt för mig! :heart_eyes:

1 gillning

1:an och 2:an var fina, trean har inte åldrats så väl, eller snarare åldern på karaktärerna. Man kan helt enkelt inte quacka i highschool eller var det utspelar sig.

1 gillning

Här blev det nog knas med något @Hakan_Ander

Yes. Handlade om att Disney+ får tillökning med mer innehåll från STAR.
Verkar inte gå att dela inlägget från Instagram. :man_shrugging:

1 gillning

5 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Stora polemiktråden

Allvarligt talat? Jag trodde detta var ett dåligt skämt men tydligen är det sant.

Disney är fan inte kloka.

2 gillningar

Där är flera filmer som bara nås via “vuxen” inloggning som är för barn. Lite väl kan man tycka. Peter Pan 0+ nås via vuxen delen, otroligt

Det är BARNFILMER, ska kunna nås av BARN med sina profiler, och har ingen relation eller koppling till rasism någonstans. Detta är så otroligt sjukt.

4 gillningar

Många “vuxna människor” är rätt sjuka tydligen, detta är resultatet.

1 gillning

Ja, bedrövligt är det. Hoppas de tappar mycket förtroende hos många och kunder på detta.

Skulle säga att 2% bryr sig som dig, 2% som tycker det är bra. Och en si så där 96% som inte bryr sig ett smack :slight_smile:

Däremot kan man bli lite trött på Expressens rubriksättning.

Nu ska jag kommentera utan att ha koll på sakfrågan. Jag kan helt enkelt inte bedöma dessa filmer. Men tendensen att vilja slippa obehagliga saker i form av andra åsikter och värderingar är ett otyg. Om det däremot verkligen är rasistiskt eller nedsättande är det en annan sak.

Fördelningen är inte ens lönt att diskutera, den vet vi ju absolut inget om men personligen hade jag önskat att gemene man hade agerat mer mot saker som man tycker är fel, istället för att bara göra det typiskt svenska och svära åt det och sedan fortsätta köpa tjänsten/produkten från aktuellt företag/butik.

Helt enig. Även att ändra i gamla verk av olika slag är bedrövligt, skulle det vara brottsligt så får lagen agera men skulle det inte vara brottsligt utan endast bryta normer vi har idag kontra när verket skapades så ska det givetvis vara kvar oförändrat.

Fast kanske tycker gemene man inte att det är fel, eller ens bryr sig?

Så kan det absolut vara, dock menade jag inte explicit i detta fallet utan generellt. Det är ju bortom allt tvivel att det jag beskrev är det vanligaste agerandet hos den vanlige svensken.

Jag tycker att det inte görs någonting annat än gnälls på det mesta :slight_smile:

…vilket är precis det jag säger. Det gnälls men inget görs.

Vad skall göras rent handlingskraftigt menar du?