Allt om ”Dead Island 2”

Från sajten:
image

Spelet har varit under utveckling sedan 2014 och verkade äntligen vara på väg att släppas i februari – tills nu.

Som tur är så är blir Dead Island 2 endast försenat med ett par månader. Den 28 april är det nya släppdatum har utvecklarna meddelat som också lovar att bjuda på nytt videomaterial den 6 december på ett event som streamas från hemsidan, YouTube och Twitch. Så då kan vi förvänta oss nya trailers och filmer på gameplay från spelet.

En funktion som Dead Island 2 blir först med är nya Alexa Game Control. En funktion som Amazon presenterade tidigare i år där du alltså kommer kunna styra spelet med din röst. I Dead Island 2 så kommer spelare bland annat kunna fråga om vägen till en viss plats eller manipulera zombier på olika sätt. Alexa Game Control kräver ingen högtalare med röstassistenten utan fungerar med hjälp av mikrofoner kopplat till din spelkonsol eller PC.

Via: Eurogamer

Från sajten:


Det är fortfarande fyra månader kvar tills spelet släpps så under gårdagen bjöds det på en hel kvart av nytt videomaterial från spelet.

Gårdagens showcase för Dead Island 2

Dead Island 2 är planerat att släppas den 23 april nästa år till Playstation, Xbox och PC. I materialet som släpptes under gårdagen får vi se alla brutala sätt vi kommer att kunna ta kål på zombies i L.A. – eller ”Hell-A” som blivit det fyndiga smeknamnet på staden i spelet.

Det bjöds på ett intro med riktiga skådespelare som hittar en lyxvilla under en zombie-apokalyps innan vi förs tillbaka till spelvärlden. Det är en imponerande variation på alla zombies i spelet och det är svårt att hitta två som ser likadana ut vilket är ett stort plus.

Vi fick även se en hel del vapen som kommer att kunna användas till att avlägsna både ben och armar på zombies. Här finns svärd i alla möjliga variationer, hammare, pistoler och mycket mer. Om du själv blir biten och infekterad kommer du kunna använda det till din fördel och utföra kraftiga special-attacker.

Det kommer även släppas specialutgåvor med extrafunktioner och en samlarfigur på Amy som är en av huvudkaraktärerna. Sist men inte minst fick vi se lite hur integrationen med Alexa kommer att fungera. Du kommer att kunna tillkalla zombies uppmärksamhet, skifta vapen och aktivera special-attacker.

Via: IGN

Anses jag för gammal..?


:sunglasses:

Haha NOPE! Säger jag till detta.
Har ju RE4 till min Quest men aldrig i livet att jag kommer spela det. :joy: