Bortsett från första dagens felmeddelande så tycker jag den är riktigt riktigt nice !
Yepp, jag hade fel. 5an har definitivt humor. Hade en längre diskussion under en promenad om hur många laxar som får plats i en laxask modell Maersk och om man blir utslängd av en vakt om man dansar i 3/4-takt (tack Robert).
Nu har jag lagt in i de personliga anpassningarna att den ska ha humor. Kanske påverkar det?
Den ska svara på mina frågor. Punkt. ![]()
De har skruvat upp den delen efter kritik ![]()
Lite läskigt att våra politiker använder GPT för fakta ändå.
OpenAI håller på att rulla ut en varmare, vänligare och mindre formell version av GPT-5. Spontant tänker jag att det är trevligare att prata med någon som är nice så det här kan nog bli bra.
Skrämmande att människor gör det öht.
Mest förvånad att Busch ändå bad om ursäkt och erkände hur naivt hon hanterat AI.
Hellre tråkig och rätt än rolig och fel!
Det går att välja personlighet i inställningarna, så om man inte gillar den nya stilen som rullas ut kan man justera det, men inte hur korrekt den ska vara. ![]()
I Merca dessutom ![]()
Haha, det missade jag. ![]()
Dom där tvärsäkra svaren är varför jag inte gillar AI som sökmotor när man söker fakta snarare än resonemang.
Ja, vad skrev du för prompt?
who has won azerbajans formula 1 gp over the years?
Nu är vi väldigt OT men du kan ju rensa upp @mrmustang
Var tvungen att prova Gemini och Copilot och dom klarar sig båda bra och inkluderar inte 2025. Sen frågade jag Perplexity när Azerbaijans GP är och då vet den att det inte är förrän på söndag.