Allt om att tanka bensin- och dieselbil

Gör du verkligen det?

Nollställer tripmätaren och fyller i serviceboken.

1 gillning

Japp alltid. Har ju haft bil innan färddator var uppfunnen. Sen får man ju en indikation på förbrukningen.

3 gillningar

Finns ju de med Kör journal med det kör inte jag med.

Nollar alltid trippmätaren när jag tankar,
Då får man ju ett hum om hur långt man kan köra innan man tankar.
Alltid gjort så

3 gillningar

Att du var över 60 år trodde jag inte. Du beställer säkert i luckan också.:sweat_smile:

Jag tankar och när det börjar närma sig noll på mätaren tankar jag. Ingen aning hur mycket bilen drar och hur långt jag kan köra.
Jag finner sådana här saker helt ointressant.

1 gillning

Jag har körjournal för mina gamla bilar. Min Simca har jag alla böcker med tankning och service sedan den var ny och det samma med A-Forden sedan den var färdigrenoverad 1963.
Daily drivers får klara sig utan sådant. Gasar tills det rasar :laughing:

1 gillning

Kan ju även vara så att bränslemätaren visar fel då kan det vara ett bra stöd. Det är ju inte jobbigare än att slå på blinkersen att nolla trippen. Men du kanske inte blinkar heller? :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

:joy:
Sitter nog kvar sedan man förde körjournal när man körde å statens vägnar.
Nu går det per automatik :joy:

Jag brukade också nolla trippen vid tankning, förr i tiden alltså då man körde oljebrännare.

Gör det av gammal vana :smiley:

1 gillning

18.39 kr nu härligt. Full tank och hann inte ens posta detta innan det var klart :blush:

6 gillningar

Det är för du kör Android. :slight_smile:

2 gillningar

Okej, får gå över till Tesla och iPhone :wink:

Två bra produkter. Kör på ! :slight_smile:

Du kommer få vänta tills strejken är över innan dess då :joy:

How Dare You Greta GIF

Hm njöt av tankning häromdagen, men glömde tyvärr bild. Fyllde både på Diesel och ad blue.
.

2 gillningar

Riktigt bra trådstart som kontrast till den andra tråden. Varje gång jag tankar så känns det som mitt brösthår växer några millimeter och jag älskar doften av frihet (bensin).

5 gillningar
3 gillningar