Allt om att ladda elbil (2022–2023)

6.99 enligt hemsidan dock?

Damit!

CircleK är verkligen stabilast , man får vad man betalar för antar jag

Bra video @cgullin :heart: Du är väldigt behaglig att lyssna på och förklarar på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Och trevlig YT kanal överlag! Såg även din video där du beställer och installerar en Easee.

I vårt sommarhus känns lastbalansering som en dealbreaker. Huvudsäkringen är på 16A och huset värms med direktverkande el. Vi är en hel del där även på vinterhalvåret och då finns det inte mycket över till billaddning innan säkringen går.

3 gillningar

Skulle fråga om någon som använder sig av Elton för att ladda då jag såg att de nämndes på Circle K's hemsida och i Elton's app kostade det 6,99kr/kW hos Circle K, mot 8,19kr/kW som det gjorde hos Circle K.
Jag säger gjorde för att nu när jag öppnade Circle K appen så är priset 6.99kr/kW där också. Circle K har alltså senaste 1-2 månaden gått från 7,99 -> 8,19 och nu ner till 6,99 kr/kW, mycket välkommet.

Elton har abbonemang som listas för "norska" användare, jag vet inte hur det verifieras, för att abbonemanget verkar sen gå att använda i hela norden. Ser inte att jag har någon användning av det direkt då jag inte laddar så mycket att ett abbonemang är värt det, och så har jag mitt BMW laddningskort som kom med bilen. Jag var mest glad att se att Circle K sänkt priserna :slight_smile:
Hittar inte villkoren på deras hemsida så får bli skärmdumpar från appen.


2 gillningar

Stämmer att Circle K sänkt till 6,99kr/kW. Snabbladdade lite idag.
Är man storladdare kan säkert dom där paketen vara intressanta.

2 gillningar

6,99 kr per kWh var dessutom det priset som de använde från början.

1 gillning

Har de några rabatter om man har circleK kort?

Nope.

1 gillning

Är det många som använder de laddarna?. för de är ju bland de dyrare om 7kr/kWh

Njae, iaf här verkar det mest vara folk som behöver toppa upp lite snabbt. Men är ju lite bökigt om övriga laddare har fått sina kablar kapade, då finns inte så mycket alternativ.

Men det är iaf finström och strular aldrig är min erfarenhet.

1 gillning

Jag använder dom i Göteborg , finns inte så många bra alternativ efter E20 ner dit och ut på Hisingen

2 gillningar

Jag försöker i princip enbart använda CircleK när jag är ute, tyvärr är det få i närheten och längs de vägar jag oftast kör. Smidigt också att veta att det alltid finns toalett och möjlighet att få en kaffe eller glass till barnen med utan att behöva sitta och analysera google maps inför varje laddning.

Både Supercharger och Ionity strular dessutom väldigt ofta med min MG och Ionity är det dessutom ofta köer vid.

1 gillning

Från sajten:
image

Mer Sverige och Circle K inleder samarbete och ökar och förenklar därmed tillgängligheten för elbilister i Sverige.

Både Circle K och Mer Sverige publika laddplatser kommer öppnas upp och bli tillgängliga för bådas kunder. Enligt Mer Sverige kommer det här “samarbetet innebära ett bättre erbjudande som förenklar betalningen för laddningen och ger tillgänglighet till ett större nätverk av publika laddare för slutkunden”.

Mer Sverige ser det här roamingssamarbetet tillsammans med en utbyggnad av supersnabbladdning som en del i att göra det enklare för sina kunder. Båda företagens appar kommer att visa alla laddare som ingår i roamingssamarbetet. Exakt när samarbetet går live är inte bestämt men Mer Sverige meddelar att det är inom kort. Som Mer-kunder kommer det här samarbetet innebära tillgång till ytterligare 120 laddplatser med supersnabbladdning. Fredrik Nordin, Managing Director på Mer Sverige säger:

Roamingsamarbeten med premium-partners som likt Circle K delar vår syn på hur vi kan skapa en bra och proffsig laddupplevelse för kunden är en viktig del i detta arbete

Då Circle K tidigare inte haft några samarbeten blir det här en stor ökning för deras kunder. Är du mer intresserad kommer det här tilltaget med största sannolikhet analyseras i nästa avsnitt av podden Elbilsveckan.

Vad innebär roamingsamarbetet?

  • Mer’s och Circle Ks laddare blir synliga i varandras appar
  • I apparna syns tydliga priser för laddningen
  • Apparna ger en översikt över alla laddstationer och vad det är för typ av laddare på respektive site
  • Slutkunden betalar enkelt via sitt Mer-abonnemang även på Circle Ks laddare och vice versa

Källa: Mer pressmeddelande

2 gillningar

MER går ju med Elli.. Men antar att den komponenten inte blir av i dettafall?

2 gillningar

Mer har helt galna priser. Undra vems priser som väljer..

3 gillningar

Lär ju behöva göra nåt på priserna då eftersom Circle K är betydligt billigare än Mer.

2 gillningar

Älskar hur operatörerna tycker detta är så fantastiskt, känner mig inte så överdrivet exalterad av nyheter som denna :slight_smile:

4 gillningar

:wave:t2:

Har fått offert från elektrikern på en Wallbox Copper. Några tankar/erfarenheter utav denna box?

Tack på förhand!

Ingen jag skulle välja, dels för det dyrare priset och funktioner som saknas som är standard på andra.