Allt om att ladda elbil (2022–2023)

Haha. Så långt har jag aldrig behövt gå. Har du gjort den själv? =)

Japp :slight_smile: Första resan efter att jag gjorde den fick jag anvädnning för den då laddningen avbröts så fort jag släppte laddhandsken.

1 gillning

Verkar som att det är just Polestar 2 som har förhöjt problem med att handsken är så tung. Undra om andra laddportar är mer "stabila".

Allmänt känt att varken Polestar eller IONITY vill erkänna/ta på sig skulden.. tror deras samarbete snart är över.

Tre dubbelladdare. En avspärrad med staket.

Inga problem för mig att få 11 kW utanför CG.

Haha jag körde precis förbi. 14.53. Stog du laddade?

Vi måste nog ropa in @Zop här.

Vem laddar och var? Undrar om @xms67 också är i närheten...

1 gillning

@Zop har väl inte spaning i Malmö? Eller hans gubbar finns överallt?

Någonstans här.

1 gillning

Brukar normalt hålla mig till södra Stockholm.

1 gillning

Misstänkte det. Kanske får du utöka?

1 gillning

Jag kanske flydde till Malmö för att försöka undkomma spanarna..:sweat_smile:

1 gillning

Jag är i Liseberg (inte i Göteborg) nu så lås dörren. :male_detective:t2:

Sightseeingbussen mot Högdalen. En tur med många stopp där man kan få se @xms67 om man har tur.

4 gillningar

En så kallad vacker tur..:sunglasses::sweat_smile:

2 gillningar

Everywhere and nowhere, får vara din paroll @Zop när du spanar på oss bubblare.

2 gillningar

Om man ska kolla efter Teslas laddstationer. Vilken söker man på? Sökresultatet blir inte samma.

Tesla Destination Charger är långsamma AC-laddare utanför hotell och annat.

Supercharger är de snabba DC-laddarna längs motorvägar etc.

Bästa är att ladda hem appen Chargefinder sedan kan du filtrera på enbart Tesla. Eller webbsidan.

1 gillning

Toppenfin app….:+1: Men ganska tomt i södra Stockholm. Jag får ta mig till Södermalm eller Huddinge. Nu kan jag ladda hemma, men säg att man ska i väg till fjällen och vill fylla på rejält innan avfärd. Segt att det var så få i detta ganska folkrika område.

Nu är ju en drivkraft bakom mitt intresse av Tesla just att de fortfarande verkar ha bäst laddinfrastruktur utefter vägarna. Men vi stockholmare då..?:cry::sweat_smile:

Du lämnar ju hemmet med 100% batteri så fall så du behöver aldrig ladda i närområdet.

1 gillning

I @xms67 fall är ju det mest intressanta hur länge batteriet håller stillastående med värme och radion på. :joy::joy::joy:

5 gillningar