Allt om att ladda elbil (2022–2023)

Nä, där finns en hel del önskemål av hotellen och dessa sajter.

Känns som att när mitt erbjudande visa Polestar och Plugsurfing går ut i sommar är det bara Tesla som gäller, ungefär samma pris som Elli eller billigare, många laddplatser och inga köer.

1 gillning

I det stora hela tror jag det är bra.

Det kommer inte gå ut.

Kan man ha flera bilar anslutna (appen) när man har abonnemang hos Elli?

Appen bryr sig inte om vad du laddar.

1 gillning

Har försökt ladda på Eways laddare flera gånger nu med EasyPark appen, det funkar bra att starta laddningen och sedan laddar bilen typ 5 minuter, sedan får jag en notis om att Laddning avbrutits av EasyPark appen, vänligen kontrollera att kabeln anslutits korrekt. Försökt säkert 10 ggr på raken men laddningen avbryts hela tiden. Det är inget fel på kabeln och den sitter i som den skall. Kan ju ladda på andra ställen utan problem med samma kabel. Någon som varit med om samma sak? Nu beställde jag deras laddkort, får se om det funkar bättre.

Har använt både Easypark och laddkortet och det har aldrig varit några problem. Polestar 2.

Gissar på att jag råkat ut för någon konstig bugg. Hoppas på att det blir bättre med kortet.

Enligt EasyPark FAQ så ser det ut som att man först ska starta laddningen i appen och sedan ansluta kabeln, men det stod en skylt vid laddaren att man först ska sätta i kabeln och sedan starta laddningen i appen. Jag har hela tiden gjort det senare, kan det verkligen ha någon betydelse?

Sätter alltid i kabeln först.

Du har inte inställt du ska parkera 5 min sen avsluta? Så det är det som strular? Kanske ej funkar så med EasyPark när man laddar.

Nej jag har satt easypark på två timmar etc

Märkligt. Är det all AC laddning eller bara på eways?

Har du testat någon annan Eways laddare (annan plats) och sätt om du får samma problem där?

Hur menar du?

AC laddning ja.
DC laddning spelar det inte större roll. Tex vissa laddare vill inte du kopplar sladden först. (tänker på vissa HPC från ABB)

Att det kommer gälla tills vidare.

1 gillning

Ja några DC-laddare är känsliga, men inte majoriteten enligt min erfarenhet.

Jag utgår från att de allra flesta användare här är män, men kan ni som har kvinnliga partners svara på hur de resonerar över att behöva stå still och ladda bilen en längre tid? Eftersom många laddare ( iaf de jag sett ) står lite ödsligt till så kan jag tänka mig att det kan vara lite obekvämt för kvinnor att vara ensam på något industriområde, särskilt vid kvällstid.