Allt om Amazon i Sverige

Hände mig nyligen, jag kontaktade dom och sa att det var märkligt att inga av mina tre övervakningskameror noterat att se varit hos mig.

Dom körde hem paketet till slut men det tog tid, så mycket krångel med UPS.

1 gillning

Ja det verkar vara systematiskt för UPS att säga det om de inte hinner leverera. PostNord har ju en annan rutin och då kommer det ett SMS eller notis från Postnord-appen att man helt enkelt inte hunnit utan kommer i morgon. Ärligare tycker jag.

5 gillningar

Alla mina beställningar kommer med Postnord, lämnas på trappen utanför dörren, aldrig något strul.

1 gillning

Postnord har jag faktiskt aldrig haft några problem med. Tider man bestämmer är dock sådär, men dom har alltid kommit samma dag dom lovat. Oftast några timmar senare dock! Dom får dock inte bara lämna av paket hos mig då jag bor i lägenhet.

Från sajten:
image

Amazon sätter igång julhandeln redan i oktober med 48 timmars rea för sina Prime-medlemmar.

Amazon Prime Day var 12-13 juli och bjöd på en hel del nedsatta produkter. Nu har ett pressmeddelande gått ut med information om att det kommer hållas två dagars rea för att sätta igång “Holiday shopping”.

Det nya 48-timmarsevenemanget ger Prime-medlemmar exklusiv tidig tillgång till semestererbjudanden, inklusive på måste-ha-märken som Peloton, New Balance och Amazons lägsta priser för året på utvalda produkter från märken som Caudalie, Murad och Philips Sonicare

 

Amazons första topp 100-lista någonsin kommer att innehålla ett kurerat urval av några av de bästa erbjudandena från varumärken som Hasbro, iRobot, KitchenAid och Samsung; Prime-medlemmar kan också handla med upp till 80 % rabatt på utvalda Fire TV-smart-tv, plus få ytterligare besparingar på Alexa-aktiverade enheter och toppprodukter från LEGO, adidas, Furbo och Ashley Furniture

För att ta del av det här måste du ha ett Amazon Prime-medlemskap. Det betyder att du för en fast månadskostnad får tillgång till kostnadsfria leveranser på det som säljs på plattformen (märkt med “prime”). Du får också Amazon Prime Video som är en streamingtjänst samt tillgång till Amazon Gaming som ger dig åtkomst till Twitch och en mängd andra spel. Sist men inte minst får du även 30 minuters förtur till alla erbjudanden under just Prime Day.

Evenemanget kommer att äga rum i 15 Amazon-länder, däribland Österrike, Kanada, Kina, Frankrike, Tyskland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Portugal, Spanien, Sverige, Turkiet, Storbritannien och USA.

Källa: Pressmeddelande

1 gillning

Nu är det igång: Amazon Prime Early Access rea 11-12 oktober

Beställer till ombud eller Instabox såvida inte försändelsen går ned i brevinkastet.
Lämnas det utanför dörren blir det stulet. Bor längst ner i ett hyreshus.

Amazon har slutat använda UPS (yes!) och börjat använda Airmee,
Fungerar riktigt bra, leverans i tid ända fram till dörren som avtalat.

Man får ett foto i appen när paketet är framme.
Går även att välja att budet ringer på dörren om man tjuvaktiga grannar. :slight_smile:

Edit: Bor runt Göteborg

2 gillningar

Alltid varit Airmee/Early Bird här så länge jag kan minnas, funkar utmärkt.

Till mig kör de Bring, funkar bra.
Jag brukar få pakeen lämnade till mig på jobbet så slipper de ligga utanför dörren och chauffören slipper åka upp i villaområdet.

Jag bor runt Göteborg, för var det tidigare mest Ups som aldrig fungerade och en del PodtNord.

Alltid Postnord här.

Imponerande att kunna beställa en Ultra senast kl 22.15 och få den nästa dag. Kanske inte så över hela landet fast Göteborg grejar de.

Apple Watch Ultra (GPS + Cellular, 49mm) Smartklocka - titanboett - terrängloop svart/grå – M/L. Träningsmätare, precisions-gps, aktiveringsknapp, extra lång batteritid, ljusare Retina-skärm https://amzn.eu/d/fQoi0PZ

3 gillningar

Minst tre dagar upp till Umeå.

Tog ett tag innan jag fattade att det där till vänster inte var 24 kronor plus några ören.

en del priser verkar vara rena rama försök till bluff/scam

Verkar vara seriösa dock. Skulle inte förvåna mig att det är något misstag. Vill ha de färgerna så jag har kontaktat dem för att se vad de säger.

Hade inte du gett upp Watch?

@leonesse skänkte sin gamla till mig när han fick en ny av mig :slight_smile:

Fick precis fakturan från App Store och man undrar ju hur länge detta priset kommer ligga kvar.
Känns som Amazon glömt av oss som signade upp tidigt och fortfarande ligger kvar på detta priset. Eller så är dom nöjda med det lilla dom får.

2 gillningar