Allt om Amazon i Sverige

Blir det en separat tråd för Primeday?

Jag är köpsugen så här på semesterns första dag

1 gillning

Jo, det har jag sagt hela tiden. Fast utbudet blir betydligt mindre.
Jag postade ju två skärmdumpar i tråden högre upp, ena med svensk adress och andra med tysk.

Nånn som har koll hur PrimeDay funkar, poppar det upp nya erbjudanden hela tiden under dessa två dagar, eller släpps allt på en gång?

(Jag kan skrina om annat än tyska amazon. :wink:

Du får uppdatera denna sida efter midnatt och 48 timmar framåt: Amazon.se Todays Deals

:slight_smile:

1 gillning

Nu är Primeday igång! Hittat något spännande än? :sunglasses:

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Amazon Prime Day 2022 är igång i Sverige

Årets deal hittar ni här: Amazon Prime Day 2022 är igång i Sverige

Bra jobbat!

Sarcastic Season 9 GIF by The Office

Tycker Huberts svar bland kommentarerna är relevant. Man kan inte alltid bara stirra sig blind på enstaka siffror och tycka att det är bra eller dåligt.

Vems?

2 gillningar

Ja och nej. Om Amazon ersatte annan handel och samtidigt minskade utsläppen relativt så är det naturligtvis positivt. Men om det bara var en ökning av okynneshandeln och med den ett ökat utsläpp så är det ju en del av den ödesfrågan vi har. Att handeln håller igång samhället, samtidigt som den är utsläppsdrivande.

Om många köpte grejer till sitt hemmakontor och slapp åka till jobbet varje jobbdag så lär det ha sparat in ganska mycket utsläpp.
Men det bästa är klart om folk bara köper det de verkligen behöver och inte köper drösavis med grejer som bara blir liggandes.

När jag tänker Amazon så tänker jag inte direkt Staples utan mer Wish :slight_smile:

Vilken lirare. Börjar helt bananas och rundar av med genomtänkt resonemang. Helt min stil..:grin:

3 gillningar

Lite trött nu så jag kanske borde svara imorgon. Men rent generellt måste väll belastningen vara större om var och en sker och handlar sina prylar jämfört med om Amazon, Kjell, Apple och gud vet vad skickar hem saker via logistikföretag?

1 gillning

Jag tänker också att det måste vara effektivare om logistikföretag skickar runt grejer jämfört med att själv ta bilen och åka och handla.
Sen finns det såklart undantag för vissa som kan åka kommunalt eller ta sin lådcykel och åka o handla. Men för stora merparten av befolkningen så borde ett fraktalternativ vara bättre. Och ju fler som utnyttjar logistikbolag desto bättre kan de samordna frakterna (och köra med fulla lastbilar).

2 gillningar

Mitt i allt elände med skenande bränsle och elkostnader, Ups har börjat leverera hem till min dörr! :smiley:
Kanske låter självklart när man beställer leverans till dörren fast innan har de ljugit att jag inte var hemma och skicket till utlämningens ställe.

Kul att nått blir bättre! :+1:

3 gillningar

Det var nog bara en slump från deras sidan.:wink::joy::joy:

2 gillningar