Allmän diskussion om Sportbubblan

Spontan nyfiken fråga, finns det verkligen underlag här på teknikveckan för att fylla flertalet av trådarna för mer obskyra sporter med inlägg?

Det är ju inte så att jag startat en tråd om skolgympa (innebandy). :wink:

Startar trådar där jag vet att jag kommer posta något relevant.

1 gillning

Gillar man inte sport (som jag) är det bara att scrolla. Det är väl kul med olika typer av innehåll även om det inte intresserar en. Det gör ju forumet mera levande.

6 gillningar

Jag är nog lika intresserad av bilar som du är av sport. Undrar även när nyheterna om ännu en ny luftrenare slutar vara intressanta.

3 gillningar

Ska tilläggas att det går att tysta ämnen man är ointresserad av. Då dyker de aldrig upp under fliken ”Senaste”.

1 gillning

Jag som mest kollar på ”obskyra” sporter. F1, NHL, NFL tycker det är askul att @Zop startar dom trådarna även om dom inte alltid bli välfyllda.

Gillar verkligen att Bubblan inte bara blir teknik, att vi alla är mer mångfacetterade människor än så. Som @RolexJocke säger, bara att skrolla förbi grejer man inte är intresserad av.

6 gillningar

Woah, det var absolut inte meningen att trampa någon på tårna utan det var bara en enkel fråga.

Jag trodde inte att det fanns t ex så mycket intresse för baseball här så att det kunde bli en massa inlägg av det i en sådan tråd. Jag hade tydligen fel :smiley:

2 gillningar

Mina tår är absolut inte trampade på. Rimlig fråga.

Men som sagt det är vad jag gillar med Bubblan att den drar i så många riktningar. Jag var med på 99mac i stort sett från starten och var på riktigt ledsen när det var nära med nedstängning för några år sen. Sponsrar glatt 99 men Bubblan har bara blivit bättre och 99 känns tyvärr lite ”mossigt” numera och till viss del tror jag det beror på att det ”bara” är teknik och gör att jag inte är inne där så ofta längre.

2 gillningar

Nu när det gått några år med sportbubblan har det visat sig vilka sporter/trådar som engagerar. Har helt slutat posta inlägg om sporter som uppenbart bara jag är intresserad av.

De stora sporterna i bubblan verkar vara:

  • Fotboll: Premier League, Champions League, Europa League, Conference League, Allsvenskan och landslagsturneringar
  • Hockey: NHL, SHL, Hockeyallsvenskan och större landslagsturneringar som VM, OS och JVM.
  • Motorsport: Formel 1 och IndyCar
  • Amerikansk fotboll: NFL och framför allt Super Bowl
  • Övrigt: Sommar- och VinterOS
1 gillning

Bra aktivitet i denna tråd, sport verkar vara stort i Bubblan. :joy::joy:

Den här tråden är till för diskussion om Sportbubblan och det har bara varit en diskussion när @zinned tyckte jag postade för mycket trams.

Ska tillägga att @Hakan_Ander:s årliga tråd om Tour de France är uppskattad också.

Sorry, trodde det var sportbubblan vilken jag satt på ignorering och det verkar ju då fungera fortfarande eftersom den inte synts till. :joy:

1 gillning

Vi får tagga in dig i alla trådar där vi vill ha dina expertkunskaper. :wink: Rolex är väl förknippade med Formel 1. Återstår att se om Ekströms börjar sponsra någon klubb i Superettan där du kan se till att bli inbjuden på sponsorkvällar.

1 gillning

Är det någon sport som Rolex är stenhårt förknippad med så är det väl tennis och inget annat :blush:

Wimbledon-final idag @RolexJocke och @Zop , glöm ej :blush:

3 gillningar

Det är ju lätt att följa trådarna för det man gillar, så tycker det funkar bra. :slight_smile:

Måste vara F1 också. :joy:

1 gillning

Glöm inte golfen :blush::golf:

2 gillningar

Tar man med @RolexJocke på någon av sporterna så står han vänd åt motsatt håll och tittar på klockan. Möjligtvis hittar han till ett ställe där det går att äta något. Rolex borde sätta upp en sådan där klocka vid verkstaden.

2 gillningar