Alla ringklockor

Mycket snack nu om dörrklockor med kamera, visst är man sugen på att ha en, kul se på telefonen när någon ringer på.

Hur ofta ringer det någon på era dörrar?
Ungarnas kompisar skickar ändå minst 5 Snaps på vägen så de vet redan när de ska öppna dörren.
En normal vecka för mig så ringer det på max 1 gång, och det är de gånger när jag missar att pizzaleveransen har stannat utanför.

4 gillningar

Lite så känner jag också, därför har jag ingen.

1 gillning

Här verkar det ha blivit nån grej av att alla knackar på istället för att trycka på knappen som sitter 15 cm från dörren och ser ut som en ringklocka…och ja den fungerar. Man kan tom höra den ut genom dörren om man besvärar sig att testa. Så nä, 1 gång i veckan kommer vi inte upp i.

Minst 1 gång om året ringer det på här :laughing:

2 gillningar

Används rätt flitigt, ringer väl på 2-4 gånger per dag, allt från vänner till bud/matleveranser.
Används också som övervakning om folk traskar omkring på min mark.

24 December kl 17 kommer det någon rödklädd och ringer på? =)

2 gillningar

Motion e nice, då ser jag redan innan nån ringer på, då får jag en notis på min Apple watch

1 gillning

Helt klart en poäng! Även om det ringer på här hemma lite mer än andra här är det ju ofta grannen eller dotterns kompisar.
Och vid dom tillfällena behövs ju ingen kamera…

Så sällan så man hoppar högt när nån ringer på, om jag inte väntar på någon :slight_smile:

Ringer han på dörren eller skorstenen?

2 gillningar

Har min enbart på grund av alla bud som kommer hela tiden. Sjukt smidigt när man inte är hemma.

1 gillning

Vad hjälper det när du ändå inte är hemma? :slight_smile: Låter du dem lämna det utanför?

Japp!

1 gillning

Ska skaffa en men nej, det ringer inte så ofta på dörren. Men om någon gör det är det skönt att veta vem det är, kunna fråga vad dom vill. Kommer också ha möjlighet att öppna garageporten så planen är att kunna säga åt budet att lämna paketet i garaget varpå jag öppnar det, följer vad budet gör via kamera och sedan stänga garageporten. Bättre än att släppa in någon i huset täcker jag.

Sen vet jag inte vad nytta och hur ofta något används skulle ha att göra med om man köper in ny teknik eller inte, där tappade du bort mig lite :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Wow, det skulle jag aldrig våga :slight_smile:

Det är ett städat bostadsområde sen har jag ju kameran i ringklockan så ser om någon försöker nått :slight_smile:

1 gillning

Gör samma sak här, hade ett bud här igår och ett i morse också, bara lämna utanför dörren. :slight_smile:

1 gillning

Hade aldrig gått i centrala Malmö :smiley:

1 gillning

Flera gånger i veckan - framförallt bud när jag inte är hemma. Riktigt smidigt att kunna ge dem instruktioner var de kan lämna/hämta.

En av väldigt få fördelar med Corona är att de inte kräver signatur just nu =) Vissa har varit lite svåra med mig och bett mig skriva under men det har gått efter lite käbbel varje gång men nu är det inget sådant alls.