Alla iPhone 15-modeller ryktas få Dynamic Island

Största nyhet i 15 Pro är väl äntligen periscope zoom?

Jag har alltid en kamera med några gluggar i min fotovätska som alltid är med mig i bilen. Har fotat på hobbynivå i 15 års tid och även i arbetet de senaste 2 åren. Jag förstår så klart varför man bara kör med sin telefon, men det är inget för mig.

2 gillningar

Så sant. :joy:

1 gillning

Allt beror ju på vad syftet är. Jag är långt ifrån någon fotoexpert, vill mest kunna ta sköna ölbilder och skicka till polarna. Men du har rätt i att det så klart alltid kommer vara bättre med en riktig kamera, fast det är inget som gemene man går runt med i fickan :blush:

1 gillning

Nej, största nyheten är att det är en ny iPhone och att det är deras bästa någonsin.

3 gillningar

Verkar bli en intressant lansering kameramässigt:

1 gillning

Det jag stör mig lite på är att Pro-modellerna verkar få en galet stor kameramodul vilket gör att det blir omöjliga att ha liggandes på bordet utan skal pga. att de då "vobblar" när man använder skärmen.

Fast om man har en Magsafe Wallet på baksidan så ligger den ganska stadigt på bordet ändå.

Förvisso och jag har oftast min mobil i ett rejält tilltaget skal, men det kan inte vara en förutsättning när man designar en produkt. Ibland gillar jag att ha min mobil kommando, utan skal. Då skulle jag störa mig enormt på en gigantisk kameramodul.

Tycker Pixel-serien löst det på ett bra och unikt sätt. Vobblande telefon är ingen dealbreaker för mig men ett skapligt irritationsmoment.

2 gillningar

DI är trevligt men vare sig en dealmaker eller breaker. Finns den så finns den

Periskopzoom är väldigt mycket mer intressant om det kommer

1 gillning

Det är därför som vi har vår tråd med senaste inköp :slight_smile:

Hur gjorde de? Är bara lite allmänt intresserad.

En "bar" för kamerorna som löper över hela baksidan.

4 gillningar

En bra lösning så mobilen inte vobblar på ett bord.

För kamerorna blir det kanske inte så stora ändringar som tidigare rykten sa:

Tveksamt, då många använder iPhone för iOS och kopplingen till övriga appleprylar. Jag tror att blir det dyrt byter man till en billigare modell alternativt lite senare.

Att det finns swingers på teknikforum (som det ser ut*) och bland bloggare innebär inte att övriga användare är det.
Jag känner ytterst få som börjat med iPhone och bytt. Och de som gjort det är de som inte har något annat från Apple.

*Inte säkert att dessa byter sin daily driver, även om de testar många telefoner.

Fast är priserna galna? För något du använder större delen av ditt vakna liv, till allt. Många behöver inte en dator längre. Eller TV, stereo, kamera, radio, väckarklocka osv.

Är det verkligen galet pris då?

Ja, det är galet. Du kan ju få en Pixel 7A som är grymt kompetent för mindre än halva priset, då ingår 90 Hz-skärm också.

3 gillningar

Fast de femtio så köper vi in oss i mer än hårdvara…