Alla iPhone 15-modeller ryktas få Dynamic Island

Från sajten:
image

Nu när iPhone 14-serien är presenterad och klar är det dags för ryktena om nästa års modeller.

Skärmanalytikern Ross Young känner sig säker på att samtliga iPhone-modeller nästa höst får Dynamic Island. Men han tror att 1-120Hz ProMotion och Always-On fortsätter vara exklusivt för Pro-modellerna.

Yes, Dynamic Island expected on standard models on the 15. Still not expecting 120Hz/LTPO on standard models as supply chain can’t support it.

— Ross Young (@DSCCRoss) September 18, 2022

Om det stämmer så kommer både standardmodellerna och Pro-modellerna se nästintill identiska ut på framsidan. Det kanske hjälper till med försäljningen av standardmodellerna som ryktas ha svag efterfrågan i år.

Via: 9to5mac

Tror absolut det kommer hjälpa med efterfrågan, jag hade nog varit mer intresserad av en vanlig 14 om den hade haft DI.

2 gillningar

Om Dynamic Island blir standard så kommer något nytt som lockar med Pro.

2 gillningar

Kommer minst 90Hz också så dumpar jag Android och hoppar över till den mörka sidan - så nu har ni det skriftligt :slight_smile:

7 gillningar

Periscope zoom skulle jag tro :blush:

1 gillning

Jag hatar den lilla ön!

tom hanks help GIF by 20th Century Fox Home Entertainment

2 gillningar

Tom Hanks Castaway GIF by Death Wish Coffee

Tänk vad olika man kan se på saker :slight_smile:

Jag bryr mig inte det minsta om DI, mycket möjligt att jag gillar det när jag har en telefon som stödjer det men det är inget som påverkar mig alls mig att köpa Pro. Kameran däremot :slight_smile:

Det är ju typ det bästa med iPhone 14 Pro!

Jag tror mer för mig att det är en ändring liksom, dom har sett likadana ut i tre generationer nu.
Så tycker det är spännande med ändring och att det faktiskt händer något.
Men ja alla tycker ju absolut olika, men jag är ändå glad att jag väntade tills nu med att skaffa en ny.

När har vi nästa podd tillsammans? Har så mycket saker jag vill säga om den här telefonen.

2 gillningar

Kika i poddschemat vettja! =)

Ja😃
Vill höra sur Thor ranta loss :wink:

1 gillning

Det verkar vara rätt olika åsikter om dynamic island. Den kommer rätt långt ned på displayen med en yta ovanför som i princip är oanvändbar. Huawei hade några mobiler med ett avlångt hål. Medan den vanliga notchen så att säga smälter in bättre.

Jag vande mig vid notchen rätt snabbt. Får se hur det blir med den nya lösningen.

1 gillning

Från sajten:
image

Mark Gurman tror att Apple tänker ändra på produktstrategin nästa år och se till att den största iPhone-modellen blir den bästa på fler sätt än tidigare.

Apple har haft två “Pro”-modeller i olika storlekar sedan 2019 där den största skillnaden har varit skärmstorlek och prislapp. Nu tror Gurman att Apple kommer att differentiera de två telefonerna ännu mer. En iPhone 15 Ultra som kommer att skilja sig på flera sätt än skärmstorlek jämfört med iPhone 15 Pro.

Han tror även att designen kommer att skilja sig en del och enligt honom kan det bli den första iPhone-modellen med USB-C om Apple inte skiftar laddningskontakten på hela serien. Apple har till hösten 2024 på sig att ge upp Lightning-kontakten innan den nya lagen i EU om krav på USB-C träder i kraft. Troligtvis kommer även prislappen för iPhone 15 Ultra att bli en saftig historia.

Via: Engadget

Noooooooooo!

1 gillning

Jillian Bell Workaholics GIF by hero0fwar

1 gillning

Från sajten:
image

Det ryktas bli haptisk feedback på iPhone 15 Pro istället för de klassiska volymknapparna och sidoknappen.

Det är Ming-Chi Kuo som nu påstår att det blir touch-knappar när vi ska höja volym eller släcka skärmen på nästa iPhone. iPhone 15 Pro kommer dock inte bli helt slät på sidorna utan knapparna kan bli helt fasta utan rörliga delar. Det skulle kunna göra iPhone 15 Pro mer säker mot damm och fukt.

(1/6)
My latest survey indicates that the volume button and power button of two high-end iPhone 15/2H23 new iPhone models may adopt a solid-state button design (similar to the home button design of iPhone 7/8/SE2 & 3) to replace the physical/mechanical button design.

— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) October 28, 2022

Tryckkänslan ska simuleras med hjälp av haptisk feedback som är lite av Apples signum. Kuo skriver att iPhone 15 Pro kommer att gå från en Taptic Engine till tre stycken. Tillsammans med skiftet till USB-C blir dessa två de största designförändringarna enligt Kuo.

Via: Engadget