Jaha, då fick man inga praliner till jul alltså?
Hehe, jag vet. Men det är ibland så att ett litet påpekande om de riktigt viktiga frågorna hjälper oss alla att hålla oss på vägen..
Haha. Är nog ingen stor chans nej, men man vet aldrig.
Man lever ju på hoppet.
Jag lovar att det blir någon gång, kan bara inte säga när.
Känn ingen press.
Såvitt jag vet så har fazer inga chokladaskar typ Alladin, är inte det lite konstigt
Där ser man
Aldrig sett i butik men den verkar vara en nyhet om jag tolkar det rätt.
Även Pepsi och Unilever.
I själva verket är det Mondelez som är med på listan som bl.a. äger Marabou. Har ni koll på övriga varumärken inom Mondelez?
Samma med unilever
Och pepsi
Finns ju lite fetare saker för de som är födda utanför småland.
Jag har absolut inte kolla på alla varumärken och alla bolag som ägs av dessa eller som är svartlistade av Ukraina. Men tänker att man får göra det man kan. Sedan måste man ju till viss del vara lite pragmatisk. Alla kan inte göra allt, men många kan göra något.
Såg nu att unilever lämnat Ryssland
Jag blev förvånad över hur många märken som låg under dessa paraplyer
Det var verkligen inget för en fattig grabb från Småland!
Å andra sidan ett bra riktmärke för @Bluish
För att inte tala om Nestlé och Kraft Heinz. Tillsammans med Coca Cola och Pepsico samt Unilever / Mondelez / Tyson så är det nästan största delen av vår livsmedelsproduktion
Haha jag har koll på Fazer, sjukt bra webshop har dom.
Håller med, och som @pao skriver så domineras väl marknaden av några ganska få bolag. Det gör ju tex bojkotter väldigt svårt. Men ändå funkar de. Åtminstone lite grand. Jag hörde(eller om det var här jag läste det?) att Gevalia ligger på listan och det hade inte jag fångat upp men försäljningen i Sverige har minskat tydligt.