Aktvivitetsarmband för koll på sömn och snarkning

Jag skulle vilja ha få koll på hur min sömn och andning/syresättning är under natten. Har börjat snarka mer de här året, och jag vill helt enkelt få en blick över min statistik och hur/om det förbättras när jag nu gör aktiva val för att förbättra det, viktnedgång, sova vettigare tider etc.

Därför så funderar jag på att skaffa ett aktivitetsarmband som är så smidigt som möjligt. Jag är inte intresserad av en större smartklocka eftersom jag kommer fortsättningsvis ha min mekaniska klocka på vänster armled för det. Trackern får vara på den högra och logga med minimal interaktion från min sida. Kommer att ha på den till vardags också när jag känner för det.

Av det jag kollat så verkar Fitbit Charge 5 rätt vettig, men eftersom det är helt ny mark för mig så får någon med erfarenhet gärna komma med input om egna erfarenheter.

Valfritt Mi Band.

Varför är de bra? Vilken modell har du använt?

Har haft Mi Band 5 och 6.
Små, lätta, suverän batteritid, mäter allt du kan tänka dig typ. Kostar några få hundringar.

Oavsett vilken du väljer så är ett tips att göra lite efterforskning krig tillförlitligheten på datan man får ut. Även billigaste skiten från Amazon kan mäta sömn och puls mm men stämmer sällan mdd verkligen.

Kan rekommendera denna kanalen som testat långa klockor / smartbands

https://youtube.com/@TheQuantifiedScientist?si=QldM6KNhj5mZGT8H

1 gillning

Tack för tipset. Ska ta en titt. Det viktigaste för mig är att datan är så korrekt som möjligt, inte priset.