Aktuella uppdateringar för Samsungs One UI

Här kan vi med Samsung dela med oss av uppdateringar av One UI.

Fick idag säkerhetsuppdateringen för maj månad till min Fold 4.

1 gillning

Här en lista på alla som får 14 och One UI 6

1 gillning

Såg att de testar beta av Android 14 redan. Tydligen mycket tidigare än vad de testade Android 13, kul!

1 gillning

Ja, men dröjer nog ett tag innan Samsung börjar rulla ut. Vad gillar du din Fold?

Absolut! Det släpps ju skarpt från Google till sensommaren. Men när jag körde S8 så plockade jag hem .zip från OTA-servern och flashade med rätt CSC bara och fick in betan på så vis, hoppas det fortfarande funkar :joy:

Jag älskar den! Fullkomligt kär i formfaktorn, trodde inte man skulle använda den i utfällt läge men det är så sjukt smidigt när man är på jobb. Använder till och med pennan :ok_hand:t3: Var lite besviken på kameran i början men tror det bara var något tillfälligt, min Nothing tog bättre bilder.

Här är en bild jag tog igår:

Och en i veckan:

1 gillning

Intressant. Ja lite synd att Samsung inte sätter bästa kameran i Fold men är ju helt klart häftigt och användbart att kunna öppna luren och få en stor skärm :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ny uppdatering ute med securitypatch för juni.

Och nu kom det för juli med.

1 gillning

Samsung sköter sig :blush:

1 gillning

Ny uppdatering över vilka enheter som får Android 14 och One UI 6 :slightly_smiling_face:

1 gillning

De verkar ha svårt för att bestämma sig om de ska släppa betan eller ej :joy:

1 gillning

Verkar vara så :slightly_smiling_face:
Verkar inte vara några större nyheter eller har jag missat något som kommer i One UI 6

Nä, inga större ändringar. Lite omgjort i "kontrollcentret" typ, jag ser mest fram emot om jag kan lyckas få in den på min enhet trots att Sverige/EU inte får vara med och betatesta :sweat_smile:

1 gillning

Förresten använder du DeX något?

Inte testat ännu faktiskt :joy:

Vad skriver du. Då måste du varjefall prova :slightly_smiling_face:

1 gillning

En liten aptitretare, kanske :blush:

Jag tillhör den lilla skaran som inte har någon yta för skrivbord hemma här i bubblan utan allt sånt får jag testa när jag är på jobbet. Men ska se om jag kan hinna testa det snart :sweat_smile::v:t3:

1 gillning

Om inte annat så vore det intressant att läsa vad du tycker. Jag använder inte DeX ofta men kontinuerligt sedan Note 8 och är ett välkommet tillägg till mobilen. Fortfarande slår det mig hur snabbt gränssnitten växlar när jag kopplar i och ur kabeln :slightly_smiling_face:

Om du inte kan hålla dig så funkar det ju på vilken skärm (TV) som man har antingen MiraCast (trådlöst) eller kan sätta en HDMI till USB C kabel, mobilen kan då användas som trackpad :wink:

Skämt åsido, vore trevligt att läsa i framtiden vad du tycker om du har möjlighet

1 gillning