Aktietråden

Om, säger OM, man sålt på 400$ så kunde man köpt en plaid :crazy_face:

1 gillning

Beror ju på hur många aktier man har förstås. Men lite samma grej är/var det ju för dem som investerade i BTC innan 2020, de kan skratta sig lyckliga hela vägen till banken nu.

En ex-kollega köpte 10 st BTC runt 2015 och sålde dem 2017 i tron att de skulle bli helt värdelösa. :laughing:

Men en annan (pensionerad) ex-kollega hade nog 3,2 st tror jag. Han sålde av så han fick tillbaka insatsen med lite marginal. Tanken var att då hade han "inte förlorat på affären i alla fall". :money_mouth_face: :hand_with_index_finger_and_thumb_crossed:

Hade en före detta kollega som köpt några stycken rätt tidigt, alltså runt 2015 eller nåt sånt, sålde dem för två tre år sen, sen köpte han en villa med strandtomt i Stockholms skärgård. Gissar på att han inte behövde ta så stora lån om man säger så :man_shrugging:

3 gillningar

Jag har lite BTC innehav. Brukar fylla på lite då och då. Var ju ändå 158% plus förra året. :slight_smile:

1 gillning

Jag kör bitcoin-certifikat.
En del plus men gick in helt fel tid.
Funderade på det 2018 men trodde inte på det då :sweat_smile:

1 gillning

En gammal kollega till mig mineade bitcoin 2012-2013. Vet att han köpte datordelar på webhallen för en del bitcoins när det begav sig :sweat_smile:
Vet inte huruvida han sparade några bitcoins men det hoppas jag han gjorde...

Jag köpte min HTC Vive på Webhallen för bitcoins och en massa andra prylar.
Hade uppåt 21st som mest, de 7 sista jag hade blev stulna på något sätt.
Varken polisen eller försäkringsbolaget förstod mycket, de trodde det var som gold i WoW.

Lite surt då de ändå var värda några miljoner, men man förstod då att de inte kunde bli något av det då på gott och ont ligger på en själv och inte någon bank att ha koll på sina grejjor. :grinning:

1 gillning

Kommer du ihåg vad HTCn kostade i bitcoins? :sweat_smile:

Ser tyvärr inte det. Men priset i maj 2016 låg på drygt 500$ / styck.

image

Trevlig graf för mig som sålde i oktober 2018. :joy:

I största allmänhet tycker jag det rockar på bra just nu i portföljen. :joy:

Finns väl tyvärr tusentals exempel på det.
En polare till mig ville att jag skulle köpa mining rigg med honom för typ 8k. Jag trodde inte heller på det så jag hoppade inte på.
Han har inte jobbat på rätt många år nu och har som din kollega köpt riktigt fin lägenhet i central Sthlm.

Kul när det går bra för andra osv osv osv... :crazy_face: :money_mouth_face:

2 gillningar