Aktietråden

Grattis, måste kännas skönt…
Jag är hack i häl på dig, ~30% avklarat.

1 gillning

Vad skall du göra när du är där?

Man har ju en bit kvar. :joy::joy:

Dina ur är väl värda upp mot miljonen?

Inget direkt planerat. Det är blandade pengar som jag sparat genom åren. Pension, buffert och lite till barnen såklart.

1 gillning

Snittar du 8% och sparar 3000:- i månaden så är du snart där :wink:

Finns ju några godbitar, men de har mest emotionellt värde. :joy:

Jag har lite olika typer av sparande också, aktierna är ju mera en kul grej.

2 gillningar

Hur är läget? Längesedan man hörde något från dig här

2 gillningar

Har tänkt samma sak, några gånger den senaste tiden.
Hoppas allt är bra :heart:

1 gillning

Tänkte dundra in lite till hos Avanza. Ska man köra safe på Investor? Eller några andra heta tips då man kanske ska sprida det lite. Har Apple & Investor idag. Ligger närmre 20% plus efter 6 månader så det är ju synd & klaga. :joy:

1 gillning

Investor är ju ett tryggt val, men kanske kolla lite på dom andra stora investmentbolagen.
Många är högt värderade nu men det är ju allt för tillfället. Kolla in på index.se om du vill fördjupa dig lite i värderingen på just investmentbolagen Annars är de väl aldrig fel med Apple heller. Men alltid bra och sprida lite

1 gillning

Finns några andra också, har inte haft tid att kolla upp mera noga. Bra med variation? (Är verkligen ingen börshaj!)

Jag tror du menar ibindex.se :wink:

Riktigt bra sidan för att förstå värdering av investmentbolag i termen av rabatt respektive premium.

1 gillning

Känns som marknaden kan bli lite gropig ett tag nu så gå in försiktigt och förslagsvis lite i taget :slight_smile:

Alltid bra med riskspridning. Under dippen förra året utökade jag med Industrivärden i min portfölj.

1 gillning

Du har alldeles rätt, skyller på autocorrect

Tänkte läsa på och köpa lite olika :blush:

1 gillning

Nu är det rutschkana. :grimacing:

Beror nog mycket på EVOs grundare som sålde ”lite” aktier. Skrämselhicka förhoppningsvis.