Ajax lanserar nya produkter för sina larmsystem

Från sajten:
image

För användare av larmlösningar från Ajax så har en del nyheter presenterats. Bland annat fungera larmen nu med smarta dörrlås från Yale.

Ajax Systems höll ett event, “Rule your space” för någon vecka sedan och presenterade en mängd olika nyheter. Utöver egna säkerhetskameror så ska deras larm få kompatibilitet med smarta dörrlås från Yale, däribland Doorman V2N Classic, L3S och Linus. Ett pilotprojekt ska inledas i bland annat Sverige innan stödet rullas ut skarp till alla användare.

Säkerhetskamerorna från Ajax bjuder inbyggd på intelligents och integritetsskydd. Tre nya modeller har presenterats; TurretCam, BulletCam och DomeCam Mini. Varje kamera kan fås med fyra olika konfigurationer och upplösning upptill 4K. Kamerorna har digital mikrofon som reducerar bakgrundsbrus och kapslingsklassen är IP65.

Ett annat tillskott är Ajax NVR (Network Video Recorder) sparar ner videoinspelningar och ser till att övervakningen hålls säker i hemmet.

Med Ajax KeyPad TouchScreen fås full kontroll över larmet i hemmet. En trådlös keypad med ett grafiskt gränssnitt ger en översikt över status på larmet.

Nya brandvarnaren Ajax FireProtect 2 AC är en trådansluten sådan som främst riktar sig mot marknader med krav på just trånade anslutningar av brandvarnare.

Källa: Pressmeddelande

Det ska bli intressant att se prissättningen på kamerorna med tanks på vad detektorerna med stillbildskamera kostar.

Någon som kan rekommendera var man bör köpa dem?

Kika här vad som är närmast för dig om du vill köpa i fysisk butik.

Annars finns det ju på nätet såklart, https://smartlarm.se/

1 gillning

Jag köpte på safeland.se då hade de 10% rabatt när man plockade ihop ett system själv. Ajax funkar klockrent. Det enda som inte är helt bra är inomhus sirenen som är lite låg i styrkan.

3 gillningar

Safeland - Snabbare hjälp. Närmare dig. säljer det oxå

Det var de jag menade alltså Safeland och inte Smartlarm som jag srev tidigare.

1 gillning

Frågan är om det inkluderar stöd för larmstyrning från Yale låsen, det är en väldigt smidig funktion som jag uppskattar att Verisure har idag.