AirTags kommer med inställningar för integritet

Från sajten:
image

Apples ryktade AirTags ser ut att komma med inställningar för integritet.

I koden hittad i iOS 14.3 ser det ut som att Apple har lagt in säkerhet och integritets möjligheter när det kommer till deras AirTags.

Eftersom AirTags sägs kunna använda uppkopplingen via alla iPhones som finns ute i det vilda så har det uppstått vissa funderingar kring hur AirTags kan komma att missbrukas. Tillexempel vad som hindrar någon att gömma en AirTag på en bil för att spionera på var en person åker någonstans.

Men i koden för iOS 14 har det nu hittats två rader som gör att vi kan sova lite bättre på natten den första är “If you feel your safety is at risk due to this item, contact your local law enforcement. You may need the serial number of this item.”

Och den andra lyder så här: “unknown accessory detected” som dyker upp som notis om man bär en spårningsenhet som inte tillhör en. “This item has been moving with you for a while. The owner can see its location,” är en annan notis som kan dyka upp på ens Apple-enhet.

Annan information som kommit om AirTags i och med IOS 14.3 är information om hur vi aktiverar AirTags med Find My.app och att tredjeparts trackers också kommer fungera i Find My.app. Men också funktioner som att vi kommer kunna skanna en AirTag och få upp information om ägaren.

Via: Apple Insider

1 gillning

Nära nu !!

F*n då, vad ska jag då ha dom till… :sweat_smile:

Tror du bara…AirTags kommer aldrig :frowning:

Du har säkert rätt !! :hear_no_evil::innocent:

Jag fattar liksom inte varför Apple vill lansera den här produkten överhuvudtaget.

Återinförande av en rack-server hade varit mer väntat.

1 gillning

Jag vill ha båda!!

Menar du en sådan här?

1 gillning

Haha, det visste jag inte ens. Kunde inte föreställa mig det eftersom Apple har dödat en massa serverfunktioner i OSX

Den har bara funnits ett år eller så :crazy_face: :rofl:

Utveckla. Hur menar du när du inte ser ett stort användningsområde för en sådan produkt?

Jo, jag ser användningsområdet, men inte att det är Apple. Det är ju något passivt, inget kreativt. Du skapar ju inget med det.

Man skapar ingenting med AirPods heller. Märkligt resonemang :thinking:

Ljud i öronen? :joy::joy:

Fast det har ju å andra sidan med musik att göra.

Märkligt resonemang ändå för Apple säljer många saker som inte har med kreativitet att göra. Det är ju inte så att Apple uttryckligen sagt att ”nu ska vi bara tillverka saker som man kan vara kreativ med”
Apple Watch är ett utmärkt exempel.

Enig.

Det är ett tillbehör som ger dig en fördel i givna situationer. Ett ”powerbank-skal” är väl också så, det är ett tillbehöret som hjälper dig i en given situation.