Enklast är nog att vänta och se. Men jag tycker inte att låter helt osannolikt.
Det lär säkert fungera men som BlackSmp skriver så är det bäst att vänta och se när de börjar landa i händerna på folk.
Så med en USB-C till Lightning-kabel kan vi ladda en annan enhet då, typ gammal iPhone eller gamla Airpods?
Jag har ett svagt minne av att det var något företag som tog fram en ”manick” som gick att ladda via lightning men de fick genast Apples advokater på sig så det blev inget av det. Med det sagt så tror jag också att det kommer att fungera🙂
Helt övertygad om det.
Ja så fungerar det ju idag från iPad och Macar.
iPhone 15-serien blev spiken i kistan för Lightning-kontakten tillförmån för USB-C. Samtidigt lanserades uppdaterade AirPods Pro 2 med USB-C-försett laddningsetui. Dessvärre går det inte att köpa detta fodral löst vilket gör att alla med existerande AirPods Pro 2 som vill kunna ladda med en modern kontakt får köpa helt nya hörlurar.
Apple har tidigare sålt laddningsetuiet löst i och med att de införde möjlighet till Magsafe-laddning på fodralet. Någon sådan möjlighet finns alltså inte.
Utöver USB-C är uppdaterade AirPods Pro 2 nu IP54-klassade och stödjer losslessljud från Apple Vision Pro i upp till 4 timmar.
Oavsett om du har gamla eller nya AirPods eller AirPods Pro kommer du kunna ladda fodralet genom att ansluta dem till USB-C-uttaget på iPhone 15 och iPhone 15 Pro. Antingen direkt via USB-C till USB-C om du har nya AirPods Pro 2 eller genom en USB-C till lightningkabel om du har någon av de andra AirPods-modellerna.
Betyder IP54 att man vågar köra AirPodsen när det regnar? En snabb googling låter som det ska betyda 'splash resistant'.
Det funkar även på dagens modell. Dom tål ju svett och regn utan problem.
Även första generationen Pro? Jag har varit väldigt försiktig och plockat ut dom ur öronen om det börjat regna när jag är ute.
Yep, är lugnt enligt Apple: Om svett- och vattentålighet på dina AirPods Pro och AirPods (3:e generationen) - Apple-support (SE)
Vet ej hur det är med Gen 1.
Ja det ser ju onekligen bra ut. Och skulle dom pajja av regnet har jag ett skäl till att uppgradera till Gen 2 och USB-C!
Med bara ett år på nacken så missade andra generationens AirPods Pro ett par funktioner till USB-C-versionen.
AirPods är en av Apples produktkategorier som uppdateras ganska sällan. När ett krav från EU ser till att portar byts ut på produkter så förväntar vi oss att det är det enda som sker. Men nu när senaste AirPods Pro med USB-C har presenterats så fanns det lite fler överraskningar än bara en port.
Dammskyddet med klassificeringen IP54 har förbättras för både hörlurarna och laddningsetuiet. Men den största nyheten (utöver USB C) är stöd för 20-bit 48kHz lossless-ljud med ultralåg latens för koppling med Vision Pro. Trist för de som råkade köpa senaste AirPods Pro för bara en vecka sedan, tycker även Bloombergs Mark Gurman. Men de kanske inte hade planerat att köpa Vision Pro för 40 000 kronor ändå.
Apple confirms to Power On: The new Vision Pro lossless audio feature for AirPods requires the second-generation USB-C AirPods Pro announced yesterday and does not work with the second-generation AirPods Pro from last year. https://t.co/P1UtQa7dqB https://t.co/7aNV0yrLBY
— Mark Gurman (@markgurman) September 13, 2023
Via Macrumors