AirPods Pro får USB-C

Från sajten:
image

Laddofralet i senaste generationen AirPods Pro byter kontakt från Lightning till USB-C.

Detta sker i samband med att Apple byter till USB-C för iPhone 15-serien. Det gör också att vi kan ladda våra AirPods genom en USB-C-kabel från vår iPhone.

Än så länge finns det ingen information om det eventuellt går att bara köpa ett nytt fodral till dina existerande hörlurar.

1 gillning

Sannolikheten för det ser jag som väldigt låg.

Varför då? Är det bara inte en annan port på caset och resten är detsamma ?
Typ som att orginal airpods går att byta case till ett med trådlös laddning

Edit: eller om du tappar bort caset med lightning och dom nu bara säljs med usb c

Dom vill ju såklart att folk köper helt nya lurar.

1 gillning

så blir man inte carbon neutral :wink:

4 gillningar

Ingen gillar någon som anmärker på stavfel, men "laddofralet" var ändå ett så magiskt fint ord att jag bara ville skicka ett :heart:

1 gillning

man kunde ju ladda caset med usbc från telefonen , kan man oxå ladda de med telefonen s magsafe ?

Tror jag inte. I så fall hade dom nog sagt det.

tänkte om ja missat de för de har ju rycktats om de ett par gånger

Mitt förra case höl längre än AirPodsen. (AirPods1)

Får se om Case eller om AirPods Pro 2 först blir dåliga.

Men absolut asbra om man kan köpa både lurar och case separat

Det blir nog ett köp ganska snart. Lightning go your way...

Jag uppskattar iofs korrigeringar – men frågan är om inte "laddofralet" borde börja användas mer :slight_smile:

1 gillning

Från sajten:
image

En av fördelarna med nya USB C-porten är att vi kommer att kunna ladda våra mindre tillbehör.

För första gången någonsin kan vi använda en iPhone till att ladda saker. Det här var aldrig möjligt med Lightning-porten och som Apple demonstrerade under eventet så kommer vi kunna ladda AirPods från iPhone 15. Men även Apple Watch kommer alltså att kunna laddas från iPhone 15.

Laddningen görs då med en kabel för USB C till Lightning eller till USB C om du köper uppdaterade AirPods Pro som också har fått USB C. Det här kan vara smidigt när vi är på resande fot och tillbehören råkar vara utan ström.

Via: Macrumors

1 gillning

Besserwisser vill hävda att det fanns en penna som laddades via lightning på iPad :sunglasses:

6 gillningar

Som ett djur.

3 gillningar

Riktigt skabbigt djur!

Ah just det, den där fantastiska pennan jag ständigt försöker glömma :confounded:

Den lösningen vill vi glömma så jag förstår att Marcus inte nämnde den haha.

Innebär detta alltså att det kommer att funka att ladda ”gamla” AirPods-fodral från iPhone 15? :thinking: