Airpods och MacBook

Mina airpods (pro) kastas hela tiden ut från min MacBook Air sedan jag installerat Big Sur. Försökt allt, inkl. Apples support. Fungerar felfritt på iPhone och på iPad. Någon med samma problem?

Testat att nollställa dina AirPods?

Fortsätter diskussionen från Airpods och MacBook:

Ja, omstart, nollställt och allt som står på Apple supportsidor. Ringt supporten och blivit trevligt bemött och fått besked att en seniorperson skulle ringa, vilket inte skett. Jobbigt nu när alla sammanträden sker över nätet.

Har du skickat ”mina” :innocent::partying_face:

Inte hunnit än! Skall upp till posten idag så fixar! Kan du skicka adressen på messenger eller nått?

Hmm vad märkligt, om du stoppar i hörlurarna i caset och kopplar in dem med lightningkabel så de får ström. Öppna locket och håll in återställningsknappen i 15 sekunder och testa igen.

Fixar , gött :+1:t2::+1:t2:

Gjort så redan. Fattar inget. Kan det vara något med Teams/Zoom inställningarna där

Jag upplevde häromdagen att alla bluetooth-enheter (i detta fall mus och AirPods Pro) kopplades bort från min MacBook Air (Big Sur). Detta hände två gånger på 30 min. Sedan har jag inte upplevt det.

Ja, både mina air pod och airpod pro ansluter utan ljud/mic i 15 sekunder, sedan kopplar de ner. Hjälp!!

Jag har exakt samma problem efter uppgradering till Big Sur. Testat att återställa men ingen skillnad. Ping, ansluter, 5 sekunder, ping disconnect. Superfrustrerande!

Och precis som @Ahlunmat säger så fungerar det klockrent med både iPhone och iPad.

Testat steg 7, återställa bluetooth modul?
https://macpaw.com/sv/how-to/fix-macos-big-sur-problems#bluetooth-fungerar-inte-i-macos-big-sur

1 gillning

Tack för tipsen. Provat allt nu. Problemen med airpodsen kvarstår. Ansluter men kastas ut efter 15 sekunder. Men det trådlösa tangentbordet fungerar utmärkt. Har till och med försökt i annat rum ifall det är någon trådlös lampa eller så som stör. Men inte då… Det är i alla fall inget fel på airpodsen. Gjort också felsökning på datorn. Inga problem med hårdvaran. Men tack i alla fall alla ni som försökt hjälpa mig.

…och @Gurra om du kommer på något… meddela mig.

Likadant för mig, återställande av bluetooth modulen gjorde ingen som helst skillnad.

Har sett andra med samma problem på t.ex. Macrumors men ingen lösning. Får hoppas på att det nästa OS-uppdatering fixar det.

Jag kan iallafall inte komma på något annat att testa.

Ja @Gurra vi går hoppas på nästa uppdatering. För det är väl inte bara vi i denna värld som lider av detta :weary:

1 gillning

Hu har det gått för dig?

Jag har inte testat så mycket under helgerna men det verkar som om uppdateringen till 11.1 löste problemen.

Jag kan hoppa in i tråden och berätta att AirPods strular med min MacBook Pro med Big Sur 11.1

Har inga problem alls (AirPods Pro och MacBook Pro M1 med senaste Big Sur).

Intressant. Funkade det för dig med 11.0?