AirPods Max får stöd för lossless-ljud

Från sajten:
image

Apple släpper en uppdatering nästa månad som gör det möjligt att njuta av lossless-ljud med AirPods Max via USB-C-kabel.

Efter uppdateringen så kan musikskapare använda AirPods Max för att både skapa och mixa musik med personanpassat rumsligt ljud och huvudspårning i Logic Pro och andra professionella appar – utan att kompromissa med ljudkvaliteten. Uppdateringen ger stöd för 24-bitars, 48 kHz lossless-ljud med en mycket låg latens via USB-C, något som även lär uppskattas av gamers och livestreamare.

Detta kommer att göra AirPods Max till de enda hörlurarna som kombinerar lossless-ljud med låg latens och avancerad huvudspårning. Nedan kan ni ta en titt på när vi testar AirPods Max:

Källa: pressmeddelande

1 gillning

Kommer detta även att bli tillgängligt AirPods Max med lightning om man kör USB till lightning?

Vad jag har läst mig till så är det bara nya modellen med USB-C :frowning:

Ah vad synd, jag har inte lust att köpa nya bara för det, jo lust har jag… men ahhh kanske jag måste uppgradera i alla fall😵‍💫

1 gillning

Lite samma funderande här..:grimacing:

Finns andra lurar som klarar av ännu högre kvalitet – Hi-Res Lossless 24-bitars/192 KHz – om du ändå ska uppgradera.