AirPods flyttar nu mellan enheter automatiskt

Från sajten:
image

I höst blir dina AirPods ännu bättre.

Automatisk enhetsväxling

Istället för att man som nu aktivt måste välja vilken enhet som skickar ljud till AirPods kommer de i och med höstens uppdatering att automatiskt känna av vilken enhet du använder.
En stor förbättring!

Surroundljud
En annan stor nyhet är att AirPods Pro får stöd för surround, inklusive Dolby Atmos, genom en ny algoritm som simulerar ett flerhögtalarsystem. Eftersom Apple är Apple har de dessutom utvecklat ett system där hörlurarnas inbyggda accelerometrar används för att avgöra hur du rör ditt huvud i förhållande till skärmen och anpassar ljudet så att centerkanalen alltid kommer därifrån.

4 gillningar

Detta är bra !!

Helt sjukt bra! Andra tillverkare hade haft ett event bara för Atmos-hörlurar!

3 gillningar

Nu blev man ju sugen på ett par! :heart_eyes:

Det här verkar smutt
Jag har dock lite broblem med mina lurar.
Blir att kontakta Apple supporten och få dom utbytta.

1 gillning

Så efterlängtat att detta ska sköta sig själv! (bättre)

Helt magiskt bra!.
Detta kommer ju Apple vara hela själva på sålänge BT är det som det är.

även om jag personligen har svårt att se varför man just skulle vilja flytta mellan olika enheter… men ändå, riktigt snyggt apple :+1:

Det här är magiskt. När AirPods kom så var ju den smidiga växlingen en stor grej. Och det är ju underbart idag. Ändå tar de det till nästa nivå.

Jag växlar en hel del mellan alla prylar i ekosystemet. Om detta fungerar blir det magiskt.

Detta blir nice :ok_hand:.
När jag jobbar har jag mina airpods kopplade mot min Mac (lyssnar på musik, möten via teams etc.). När telefonen ringer och man inte vill störa kollegor är det gott att bara ta telefonen och gå och airpodsen hoppar över till telefonen.

1 gillning

Absolut!.
Just den funktionen använder jag så sent som för 5min sedan mellan min win10 och android.
Men apple gör det sjukt mycket smidigare än att BT enheten måste ha stöd för flera kopplingar.

1 gillning

Nu är väl funktionen antagligen inte alldeles färdig ännu, men efter att ha fått den version installerad på mina AirPods som refereras i ett antal teknikbloggposter så försökte jag mig på att aktivera podsen även i min Apple Watch.
Det var inte riktigt lika smidigt som att lägga till i iPhone, men efter lite omstarter så lirade det i alla fall och jag såg fram emot att börja använda live.

Blev däremot grundligt besviken när jag under första löpturen insåg att träningsnotiserna från klockan stängde av musiken på telefonen, dvs istället för att t.ex. dimma ner telefonen och skjuta ut notisen ovanpå så pausades telefonen, träningsnotisen kom i mina öron och sedan blev det tyst. Tills det blev dags för nästa träningsnotis.

Ny lyckas jag inte ens komma tillbaka som jag hade det innan när jag lät klockan prata rätt ut i luften via högtalaren. Enda sättet att från klockan slå av BT-kopplingen till podsen är att glömma anslutningen vilket leder till att samtliga enheter som är kopplade till samma AppleID också glömmer bort lurarna.

Har fått lösa det genom att stänga av audionotiserna från klockan helt enkelt. Riktigt surt och jag längtar till en uppdatering…