Airbrush till praliner

Tänkte om det finns någon här som kanske har bra koll på detta.

Jag gör ju som många vet praliner, man kan evolva detta lite extra genom att använda airbrush.
Jag behöver då en mindre oljefri kompressor och sen ett airbrushmunstycke som har minst 0.5mm öppning.

Gällande kompressor har jag kikat på denna:

Men gällande sprutan och sen om man behöver slang till är jag kass på.
Det jag vet är att jag behöver ha minst 0,5mm munstycke i och med att det är chokladfärg som ska igenom.

Någon som har koll? Tips mottages tacksamt. :smile:

1 gillning

Det var länge sedan jag målade med airbrush. På 80-talet. Men av vad jag minns så var en extra lång slang, i bra kvalitet, mellan kompressor och spruta en bra sak. Och en bra spruta. Kompressorn fungerar nog, men kanske att Biltemasprutorna kan vara svåra att hitta extra munstycken och reservdelar till om det skulle behövas.

Föresten, verkar som att Biltemakompressorn inte har någon tank, då får den gå hela tiden och det är ju inte så trevligt.

1 gillning

Inget jag har kunskap om men blev lite nyfiken på att googla det :wink:

Har detta hemma, är för klen kompressor och för liten öppning. :relaxed:

Ja den kändes lite billig. Kanske den här är något att gå på?

Andra som gör praliner ska säga att den är bra, tänker med att jag inte behöver använda den så länge per gång. :relaxed:

@Erik säkert skitbra men för dyrt! Tänkte jag skulle kunna undan lite billigare haha.

2 gillningar

Det är väl mer att behöva stänga av den mellan varven, en med tank är ju tyst om man inte använder luften. Men såklart, priset är också viktigt.

Spiralslang skulle jag nog undvika.

En sån här kanske?

Ja, det verkar finnas mycket tillbehör och andra storlekar på munstycken.

Extrapris på den också. ▷ Dual-action GSW Airbrush 0.5 mm | - GSW

Allt är relativt. Är det något du verkligen har nytta för och verkligen kommer använda så är det bara pay once, cry once. Den lär väl hålla bra mycket längre än techprylar som kostar betydligt mer, som t.ex. din iPhone Pro Max.

Blir det inte tull och så då? :thinking:

Typ samma? Så slipper du tull.

https://amzn.to/48Te462

Är väl inom EU. Tyckte det stod spain. Men Amazon fungerar ju också.

Blir ganska sugen på att själv köpa en spruta och ta upp målandet. Men just nu är jag i detta stadium. :tired_face:

1 gillning

Aah…

Kanske är värt, tror den är ”rejäl” med.

Svårt att veta kvaliteten men allt är väl från Kina ändå i dag.

Sant.
Ska kolla mer när jag kommer hem.