Adobes nya villkor – ser allt du gör

INTE bra Adobe. INTE bra.

Adobes nya användarvilkor...

Jag har Adobe Acrobat Pro i tjänsten. Varför måste utvecklare hela tiden ändra utseende och jag blir inte riktigt vän med det nya, är nog för gammal :blush:

1 gillning

En bra fråga.

Kanske som konsum och ICA mfl, flyttar runt lite i butiken för att upptäcka nya varor... upptäcka nya knappar och funktioner... :sweat_smile:

Man kan tycka att de "bör" ändra lite varje gång och gör mer genomtänkta UX/GUI ändringar från en verison till en annan.

Där tycker jag både iPhone och mac OS lyckats väl. mycket nytt har kommit, men ändå igenkänningen.

Minns när ms släppte win 8..., 8:an var en hemsk upplevelse, men dolda menyer högt och lågt... sen gick MS tillbaka till win 7 liknade GUI med mer allt under startmenyn. De fick väl lite iPad sjuka och allt skulle fungera på både touch och med mus. magplask.

Tänker även på Office men de olika tabbarna.. blir jag nog aldrig kompis med det... gillar där det klassiska ikoner och vanliga "text-drop-down-menyer".

Har inte kört Adobe på flera år. Kör affinity istället. och sen kör med inbyggada Appen Förhandsvining på Mac:en för pdf:er. Att skapa redigerabara pdf:er kör jag libreoffice. men mycket sällan. Annars redigera "grafik-pdf:er" i Affinity Designer.

Med det sagt så har ju Affinity två GUI ett för iPad och ett för Mac OS/Win. har aldrig blivit kompis med iPad GUI:et men har suttit för lite med det...

Håller helt med. man blir kanske gammal och nöjd med det "klassiska" photoshop GUI, men verktyg till vänster och menyer till höger.

De gånger jag kört Adobe Acrobat tycker jag det varit för mycket lull-lull och rikgit segt också. men då har jag suittit vid rätt "enklar" win-burkar.

1 gillning