Hur många här märker av problemet med att Adobe CC tar all bandbredd i nätverket under uppdatering?
Har märkt av problemet tidigare men alltid tänkt att det varit lokalt till den Mac jag uppdaterar. Men nu i dag så uppdaterade jag Camera Raw och en annan mac, på samma nätverk, som streamar radio, stannade flera gånger under uppdateringen.
Sitter på gigabit för både wan och lan och jag har inget problem med att streama film från två Apple TV samtidigt och surfa på bubblan (och vi vet ju alla hur mycket kraft den sidan drar med alla sina dåliga pappaskämt ).
Även vid start av programmen när de uppdaterar Cloud biblioteket så stannar all annan nätverksverksamhet av.
Noterat samma sak. Satt i ett Facetime-samtal (iPad) då videoströmmen började hacka. Kom då på att det var just Adobe CC som uppdaterade några program på datorn (PC:n).
Man kan ju använda lastbalansering i routern. Men det är så sällan det påverkar mig, så det känns inte lönt.
Jag kör min jobbdator på wifi och den är superkänslig för om någon i familjen börjar en uppdatering av program på sin enhet(behöver inte vara Adobe). Så där märker jag att nedläggningar tar mycket kapacitet. Om två streamar film eller en streamar film och en spelar dataspel påverkar inte.
Adobe är näst intill ett malware. Stänger av alla deras automatiska synkroniseringar och uppdateringar. Vissa inställningar slås på igen efter varje uppdatering.
Kanske Adobe fular och lurar QoS så att det får för hög prio.
Egentligen så ska streaming ha högre prio än nerladdningar så det är nerladdningarna som får sämre hastighet än att det ska bli störningarna ska bli i streamingen.
Jag tyckte det där var ett problem förr. Kan inte komma på när jag märkte av det sist utan plötsligt dyker det bara upp en notifiering att något Adobe-program har uppdaterats.
Sen borde det ju verkligen inte vara en prioriterad nätverksprocess.