Adaptive Lighting för Philips Hue släppt i Sverige

Inte alls nöjd med det här, alldeles för kallt ljus. Solen gick ner för 2 timmar sen och det är verkligen mörkt ute. Någon nämnde tidigare att det känns som ett sjukhus, helt korrekt. Vid 21-22 tiden så känns det helt ok iaf. Önskar verkligen att det kan anpassa sig efter soluppgång/solnedgång i framtiden.
Eller försöker Apple att ge oss i norr ”längre” dagar med Adaptive Lighting?
Jag hade verkligen sett fram emot den här uppdateringen, blev mycket besviken.

Det måste nog ändå vara Philips som tryckt på Apple om att dom skulle vilja ha den här funktionen i Homekit, och Philips som bestämt vilka tider som gäller. Apple själva har ju soluppgång/nedgång för Nightshift i alla iPad/iPhone/datorer och pratade länge och väl om detta viktiga med med ljus och färgtemperatur på ett av sina event när Nightshift kom.

(eller heter Philips egentligen Signify offentligt nu)

Brukar säga Philips Hue - Signify är nog få som känner till.

Jag upptäckte denna funktion i morse när jag öppnade hemappen. Jag upptäckte också att mina Friends of Hue-knappar nu också finns i hemappen, och så har det inte varit särskilt länge. När kom den funktionen? Var det samma uppdatering?

Hur styr man adaptiv lightning i Homekit? Man måste väl kunna bestämma om man vill ha det eller inte.

Hittade svaret själv:

Någon här som uppskattar denna funktion?
Känns som att de flesta tycker det är för kallt sken för lång tid under dagen.

Det sämsta som hänt HomeKit sedan Ikeas pipande lampor.

3 gillningar

Folk på Reddit verkar inte heller överförtjusta
https://www.reddit.com/r/HomeKit/comments/k0a17g/its_7pm_sunset_was_5pm_adaptive_lighting_is_way/