AC i sovrummet 👎

Jag Àr beredd att hÄlla med, men det har ju blivit vÀldigt vanligt sÄ det var intressant att testa.

1 gillning

Om man skall köra dem Àr dock detta vÀldigt smart.

1 gillning

Fast du skapar Ă€ndĂ„ ett undertryck i rummet som suger in ny varm luftđŸ€·đŸ»â€â™‚ïž

Man ser ju ibland detta med undertryck eller att glipan i fönstret gör att det kommer in vÀrme, undertryck eller ej. Om jag kollar de tre nÀtter vi testat sÄ gÄr temperaturen ganska snabbt ned till tÀnkt nivÄ. DÀr hÄller den sig vÀldigt bra hela natten. SÄ glipan pÄverkar inte kylan i rummet.

Möjligen kan man dÄ tÀnkas vara orolig för ökad energianvÀndning. Men jag tÀnker att det fönsterglipan innebÀr Àr ganska marginellt mot att överhuvudtaget anvÀnda AC?

1 gillning

Kan bara hÄlla med om att portabel AC inte Àr vÀrt jobbet och ljudet. Satte in en luftvÀrmepump (enbart för kylans skull) pÄ övervÄningen för att par Är sedan. Och det funkar sÄ grymt bra. Plus en Xiaomi flÀkt utanför sovrumsdörren nÀr det Àr riktigt varmt. BÀsta husinvesteringen ever....

1 gillning

Ja luftvÀrmepumpar Àr guld vÀrda. Dock gÄr ju kyla nedÄt. Vi satte vÄr i trappen och det hÀnder absolut ingenting ovanför den. SÄ nu fÄr vi nog skaffa en till och ha pÄ ovanvÄningen :slight_smile:

Bortkastade pengar, den kommer ju att trilla ner pÄ bottenvÄningen i din Àgo. :joy::joy:

Fördelen med att kÀnna till sina begrÀnsningar Àr att det aldrig blir nÄgon Martin Timell-effekt i det hÀr hemmet :slight_smile:

1 gillning

SÄ himla nöjd att ha denna. Den Àr visserligen avstÀngd pÄ grund av det höga elpriser men jag VET att om det skulle bli alldeles för varmt sÄ Àr det bara att sÀtta pÄ den. Det Àr ju lÀtt vÀrt flera hundralappar att fÄ sÀnka temperaturen nÀr det börjar nÄ 30 grader inomhus liksom.

1 gillning

Jag kör AC:n i sovrummet Ànda fram till jag lÀgger mig sÄ att sÀngen blir kall. DÄ hÄller det sig svalt tills pÄ morgonen. Jag stÄr varken ut med drag eller flÀktljud nÀr jag sover. Men jag har en fast AC och dessa ger mer kyla.