Absolut drar igång exporten till Ryssland igen

Så bra att jag inte dricker sprit. Men hade jag gjort det, så var deras korkade beslut en fin orsak att sluta köpa deras produkter. Tur att ryssarna inte är stora tillverkare av öl och rödtjut :joy:

Inte skitkul på jobbet just nu är väl typ det enda jag kan säga just nu :no_mouth:

Fanns en svensk vodka som hette Thors hammer. Finns den kvar måntro?

1 gillning

Undra om det bara gäller Absolut.
Har du läst? Jag är för lat.

Bara Absolut Company. Nu iaf.

Ingen Minttu för mig. :grimacing:

1 gillning

Absolut Company stoppar vodkaleveranserna till Ryssland efter den massiva kritiken den senaste veckan.

1 gillning

Tydligen stoppar de bara Absolut, all annan sprit fortsätter Pernod att skeppa til ryssarna.

Så då fortsätter min blockad även mot Absolut.

Köp valfri sprit. Släng in några fishermans friends orignal över natten. Good to go :+1:

2 gillningar

Vicks blå och turkisk peppar var poppis på 80-talet.

Shots gjorda på vodka med turkisk peppar och polkagrisar bidrog till den värsta fyllan jag hade som en ung man.... :nauseated_face:

2 gillningar

Då är vi flera, shots är nog det mest opålitliga man kan dricka. Rinner ner som saft i ett tempo få klara av att hantera. Har man svårt att sova, bara att ta några shots så slocknar man inom en halvtimme. :joy::joy:

1 gillning

Jag minns (har aldrig minnesluckor från fester) en kväll på Droskan här i Umeå, jag köpte en bricka* pepparshots, typ två var, ganska långt in på natten. Och medan vi satt där så gick en av fyllskallarna iväg och köpte en bricka vicks blå shots. Och man kan ju inte lämna kvar av det man tagit för sig, det har jag lärt mig från barnsben. :rofl:
Blev en vinglig promenad ner på stan för ett nattmål. Som tur var så köpte jag dubbelt så jag hade lite bakismat på morgonen :blush:

  • En bricka var typ 15 st shots

Den där gången med shotsen slutade med att jag blev sugen på mer sprit av tvivelaktig härkomst....och sedan efter att den också konsumerats så blev det kaskadspyor på toan som smakade mintlakrits........ Tur att det var på fest hos en ytligt bekant och inte i mitt eget studentrum :sunglasses:

1 gillning

En polare hällde Vicks blå i min Hooch på en studentfest. Var så full att jag inte märkte det. Har aldrig haft sådana kaskadspyor i mitt liv som då.