Aarke som gör löjligt snygga kolsyremaskiner ger sig in i ett nytt segment och kommer inom kort lansera vattenkokaren Kettle som matchar fin-fint till deras kolsyremaskiner.
Kettle är en elektrisk vattenkokare som är tillverkad av 96 procent rostfritt stål och precis som med deras andra produkter har de siktat på en stilren design som smälter in i de flesta kök. Kettle har inga synliga delningslinjer och den ska vara bra på att hålla vattnet varmt långt efter vattnet har kokats tack vare en dubbelvägg-konstruktion i vattenkokaren. Kettle har fem olika temperaturinställningar där det går att ställa in temperaturer mellan 40- till 100 grader.
På framsidan av Kettle finns en LED-indikator som visar aktuell temperatur både när vattnet värms upp och när det sedan kyls och vill du alltid koka upp vattnet till samma temperatur så kommer Kettle alltid ihåg det senaste valet. Kettle kommer lanseras den 6 september på Aarkes hemsida och prislappen ligger på 2 500 kronor.
Vet du om det är steglös temperatur eller är det 90 eller 100 grader på slutet? Kaffe ska möta vatten som är 92 till 96 grader och jag skulle vilja ha en som går att ställa in så det passar de temperaturerna. Skulle acceptera 95 grader. Fördelen med denna är att du kan ställa in den på 100 grader och se på displayen när vattnet är 96 grader.
Min spontana tanke också. Jag har dock nån designad kokare hemma, men använder den aldrig. Svårt att se syftet med dem för att vara ärlig. Det är väl mot förmodan ifall man skulle få några sinnesförvirrade gäster som dricker te eller något sådant. Kaffe dricker man ju från bryggaren. Vatten till matlagning kokar man lika snabbt på induktionsspisen.
Slippa diska kastrullen =) Eller har du någon kokare som du ställer på plattan? Frugan dricker litervis av te varje dag och hon har alltid kört vattenkokare just för att slippa disken haha.
Jag tänker att om man behöver diska kastrullen behöver man väl diska kokaren?
Jag dricker ju inte varma drycker, så kan väl vara gäster som vill ha Te, ytterst sällan frun
Tidigare använde vi vattenkokare till att fixa vatten till ersättning, välling och desinficera nappar osv, men sen vi bytte köket är vi med i 2000-talet igen med induktion
Haha jamen kastrullen ska tas fram, sen ska den "diskas" och torkas och ställa in i skåpet igen. Frugan kan lätt göra 4-5-6 koppar på kvällen och springer och kissar hela natten sen så då är det smidigare iaf för henne med vattenkokaren. Men jag personligen som dricker kaffe och aldrig ser nyttan i övrigt skulle aldrig vara i behov av en heller =)