Aarke lanserar Carbonator Pro

Från sajten:
image

Det svenska bolaget Aarke lanserar idag sin senaste kolsyremaskin Carbonator Pro som låter oss kolsyra vårt vatten genom att bara använda en hand.

Carbonator Pro är tillverkad i rostfritt stål och den kommer med en glasflaska vilket är extra trevligt ur ett miljöperspektiv och ur ett estetiskt perspektiv. Något annat som är nytt är att vi nu kan kolsyra vårt vatten med bara en hand. Vi placerar glasflaskan i hållaren i foten och drar sedan ned kåpan över flaskan, trycker på knappen på ovansidan för att kolsyra vattnet och sen drar vi i handtaget på sidan.

Aarkes Carbonator Pro kommer i två olika färger, Steel och Matte Black och prislappen ligger på 3 000 kronor. Lansering är idag den 12:e april och den kommer att gå att köpa på deras hemsida och hos utvalda återförsäljare. När vi recenserade Aarke Carbonator 3 så var två av sakerna vi slog ned på att den inte har någon glasflaska man kan köpa till samt att vi var tvungna att skruva i flaskan manuellt. Så det är kul att just dessa två punkter faktiskt förbättrades.

1 gillning

Många biobesök man får för den där :wink:

Tre ungefär med tanke på min nota igår =)

Hellre bio då :slight_smile:

Wow - den var snygg!

För det priset förväntar man ju sig att den ska kunna göra champagne av billigt tetravin. :wink:

2 gillningar

Ja galet snygg faktiskt! Kommer en recension på den inom kort!

2 gillningar

Måste man ha just deras flaskor? Blir intressant att kolla in recensionen. :slight_smile:

Förra modellen som jag testade (läs här) fungerade även med SodaStreams plastflaskor, men återkommer så fort jag har fått den om det även gäller nya modellen!

2 gillningar

Med nya modellen kolsyras maskinen på ett helt annat sätt med kåpan som dras ned så det fungerar inte med soda stream eller Aarkes plastflaskor. Första känslan är att den är väldigt stor jämfört med deras tidigare modell.

2 gillningar

Ett monster har fötts!