99-IRC QuakeNet #99.se

Då Teknikveckan tar över 99 på någotvis så kan jag tala om att vi har en IRC-kanal uppe sedan några år tillbaka. Vi är ett litet gäng som suttit i kanalen ett par år nu.

Server: irc.quakenet.org
Kanal: #99.se

Webchat: QuakeNet Web IRC (qwebirc)

Vi snackar om allt möjligt i kanalen. ops i kanalen är anthill och wurpan.

Välkomna in i kanalen om ni vill snacka lite skit!

4 gillningar

Lägger in en bild på webchatten för er som är lite nyfikna på den och inte vet vad det riktigt är för något:

IRC är kanske inte det nyaste idag, men vi som häger i IRC-kanaler brinner för IRC.

Finns mIRC-klienten kvar? :slight_smile:

Osäker! När det kommer till IRC-klienter så brukar dom leva länge. Körde IRC på en RPi för något år sedan. Irssi på den. Gjorde mig av med 5-6 Raspberry Pi så nu får jag sitta på webchat. Fungerar, men är la sådär!

Klart den finns. Men vem kör windows?

Men @_empty vännen! Börjar du känna dig ensam med Mac? :wink: Du känner ju mig och vet jag skojar lite med dig.

Man ska köra IRC på riktigt med Irssi och screen! Då ser det coolt ut!

Gammal bild när jag hade Irssi på en RPi. Måste säga att jag saknar dom. Ska köpa några nya tror ja. Väntar in en ny dock. 4:an bör la komma snart tycker ja?

Jag gjorde om här hemma och la allt på några HPE ProLiant MicroServer istället. Hade tänkt ha Irssi + Pi-hole på någon. Tyvärr står alla upptagna för backup. Har ingen lust att pilla för mycket med dom. Rullar OMV på dom.

Men något måste jag göra inom kort med IRC. Ett helvete med webchat då man kör det i webbläsaren.

1 gillning

Hängt i kanalen från och till sen WWDC för några år sedan antingen under nicket bittin eller luna
blev inbjuden av @Idalin

Då jag hörde att 99.se skulle bli 99mac.se så har vi den kanalen uppe också. Det var den vi hade från början!

Så nu är det bara att välja kanal eller hänga i båda! :wink:

Vi som sitter och ljuger idag:

Dagen har bara börjat så inte så mycket skitsnack än. Det kommer! :wink:

Vi är snälla och gör alla till op!

Kanske skapa en kanal för Teknikveckan? Finns det intresse???

Efter några timmar ser det ut såhär:

Mycket skit blir det!

Vi lever fortfarande:

Vi snackar om ett ämne som skulle passa @Sevis ! Mycket mat och högt blodsocker! :stuck_out_tongue:

1 gillning